Zaterdag 13 november 2021
Districtsbeker Oost

“Nunspeet uitgeschakeld in Districtsbeker Oost.”

Nadat 3 weken geleden de competitiewedstrijd tussen Nunspeet en SVZW op de Wiltsangh in een gelijkspel eindigde, ging Nunspeet in Wierden in de knock-outfase voor de Districtsbeker Oost met een 5-1 nederlaag naar huis.

Bij Nunspeet ontbraken de geblesseerde Sean Poot, Bram van de Worp, Reijer Roelofsen, Max Engelmann, Gieljan Tissingh en Melle van der Woude. Ten opzichte van de wedstrijd van zaterdag jl. waren er 2 wijzigingen in de opstelling. Reijer Roelofsen werd door Karim Mulder vervangen en op de rechtsbuiten-positie verving Jonathan van ’t Hof Emiel Goud.

Na 20 minuten was er de eerste mogelijkheid voor Nunspeet om de score te openen. Bij een terugspeelbal was het Vincent Huisman die goed stoorde. De door doelman Lars Kroezen weg geschoten bal werd geblokt en een verdediger van SVZW wist de bal op de doellijn weg te koppen. Twee minuten later werd een voorzet, vanaf links, van Marco de Vries door Vincent Huisman net over gekopt.

In een gelijk opgaande eerste helft waarin SVZW een licht veldoverwicht had, was het Jonathan van ’t Hof die in de 42e minuut de score opende. Na een verre bal vanaf de rand van het eigen strafschopgebied kopte Vincent Huisman, rond de middellijn, de bal door. Nadat Dani Schmitz en een SVZW verdediger met elkaar in botsing kwamen, kon Jonathan van ’t Hof naar het doel van SVZW opstomen en afronden, 0-1. In de extra tijd van de 1e helft trok SVZW, na een actie op rechts, via Yessin Maskoul de score gelijk.

Net na rust had Nunspeet via Emiel Goud de kans op voorsprong te komen, helaas ging deze verloren. In de 55e minuut had SVZW een grote mogelijkheid om op voorsprong te komen. Op aangeven van Maskoul miste Maarten Jansen een kans voor open goal. Twaalf minuten later wist Maskoul zich op een of andere manier, tussen een mêlee van Nunspeet spelers, vrij te spelen en al vallend de 2-1 te scoren. Vijf minuten later kopte Frank Smit een voorzet van Maskoul binnen, 3-1. Diezelfde Frank Smit onderschepte bij het uitverdedigen op de rand van het strafschopgebied de bal en haalde vanaf de rand 16 hard en doeltreffend uit, 4-1. Uit een voorzet, vanaf rechts, was het Bas ter Hogt die eindstand op 5-1 bracht.

Volgens trainer Lucas Hoekman was de mentale weerbaarheid van zijn ploeg vandaag te ver te zoeken. Hoewel de uitslag volgens Hoekman wel wat geflatteerd was. “Wij moeten de 1-2 maken en dat doen we niet. Zij wel. En SVZW heeft daarbij een uitstekend voetballende ploeg en dat hebben zij het laatste kwartier goed uitgebuit.”

A.s. zaterdag 20 november speelt Nunspeet in Ede tegen DTS ’35 Ede. Aanvang 15:00 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Karim Mulder [72e min. Julian Hop], Marco de Vries, Lars ten Dolle, Marnix Tissingh,  Dominique van de Grift, Jonathan van ’t Hof, Vincent Huisman [46e min. Emiel Goud] en Dani Schmitz [57e min. Patrick Pluim]

Opstelling SVZW:
Lars Kroezen, Dries Buimer [40e min. Sem Jansen], Aron Pouls, Freek Grondman, Sven Bos [28e min. Stijn Wessels], Robin de Jong, Stefan Maat, Bas ter Hogt, Yessin Maskoul, Maarten Jansen en Alain Goury [68e min. Frank Smit].

Scoreverloop:
42e min. 0-1 Jonathan van ’t Hof