Zaterdag 27november 2021
Oefenwedstrijd

Nadat de competitie-wedstrijd tegen Go Ahead Kampen was afgelast, moest Nunspeet op zoek naar een tegenstander voor een oefenwedstrijd. Nadat de geplande oefenwedstrijd tegen Zeewolde ook werd afgelast, werd deze uiteindelijk gevonden in sv Urk 2 /O23. Door doelpunten van Dominique van de Grift (2x), Vincent Huisman (2x) en Emiel Goud werd een 5-1 overwinning behaald.

In de 9e minuut kwam Nunspeet op 1-0. Een schot van Dani Schmitz kon de keeper niet onder controle krijgen, waarna Dominique van de Grift kon scoren. Twaalf minuten later eindigde een afstandsschot van Marnix Tissingh op de kruising. In de 35e minuut werd het 2-0. Na een corner vanaf links tikte Reijer Roelofsen de bal naar Vincent Huisman, die vervolgens doeltreffend afrondde. Zes minuten later was het wederom Vincent Huisman die scoorde. Een voorzet vanaf rechts werd weggekopt, maar kwam voor de voeten van Dominique van de Grift, die na een één tweetje met Lars ten Dolle, op Vincent Huisman passte. Huisman kon vervolgens eenvoudig scoren. Op slag van rust kwam sv Urk op 3-1. Een vrije trap van ver buiten het strafschopgebied werd hard in de hoek van het doel geschoten.

In de 70e minuut werd een pass van sv Urk onderschept, waarna Dani Schmitz de bal op tijd naar Dominique van de Grift passte, die beheerste scoorde, 4-1. Even later leek Vincent Huisman de score verder op te voeren, zijn schot ging echter aan de verkeerde kant van de paal naast. Vier minuten voor tijd bepaalde Emiel Goud de einstand op 5-1.

Ten aanzien van het al dan niet doorgaan van de competitie gaat de KNVB alle scenario’s per categorie (de A-categorie en de pupillen, junioren en senioren in de B-categorie) in kaart brengen en zal komende week een besluit nemen.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu [46e min. Andrew Galea], Gieljan Tissingh, Reijer Roelofsen, Karim Mulder, Dominique van de Grift, Lars ten Dolle, Marnix Tissingh [46e min. Noah Mulder], Emiel Goud, Vincent Huisman en Dani Schmitz

Scoreverloop:
  9e min. 1-0 Dominique van de Grift