Al hoewel de competitie op dit moment stil ligt, is de Technische Commissie drukdoende de selectie voor het seizoen 2022-2023 een gezicht te geven. Wij zijn blij dat wij namens de SSVN wederom een aantal contractverlengingen kunnen delen. Onderstaand een reactie namens de TC aangvuld met gedichten van Kees Keizer.

Reijer Roelofsen

Een brok aan ervaring betrad sportpark de Wiltsangh afgelopen zomer. Reijer Roelofsen wilde nog graag een keer op niveau spelen en koos daarom voor vv Nunspeet. In het verleden vertoonde de verdediger zijn kunsten al in de derde divisie bij VVOG uit Harderwijk. Die ervaring kan Reijer overbrengen op de jonge talenten die vanuit de Nunspeetse jeugd en zich de laatste jaren ook steeds meer laten gelden in het eerste elftal. Reijer laat zich dit seizoen zien als een sterke en stabiele kracht in de laatste linie. We zijn dan ook erg blij dat Reijer ook komend seizoen in het geel en blauw van vv Nunspeet te zien zal zijn.

In de afweer staat hij centraal
als een majestueuze kathedraal
wanneer het goed gaat of verkeerd
blijft hij de motor die stuwt en reguleert

soms stoomt hij op naar voren
wil bij de topscorers op de lijst
tracht uit alle hoeken dan te scoren
maar doelpunten blijken hoog geprijsd

na elk duel dolblij of een beetje sippen
afhankelijk van het resultaat –
zijn emoties vinden dan meestal baat
bij een dampend peukje op z’n lippen.

Vincent Huisman

Nadat Vincent Huisman deze zomer bij vv Nunspeet kwam, speelde de spits zich overtuigend in de basiself. Vincent bewees zich al snel als een meerwaarde in het eerste elftal en heeft een belangrijk aandeel in het goede seizoen dat het eerste elftal draait. Op dit moment is Vincent de clubtopscorer in de competitie nadat hij ook in de districtsbeker menig doelpunt wist te maken. Naast het maken van doelpunten heeft Vincent ook de kwaliteiten om zijn medespelers te bedienen. We zijn als Technische commissie dan ook erg blij dat Vincent ook volgend jaar bij vv Nunspeet wil spelen.

Strijdend op een vooruitgeschoven post
In het woeste woud van verdedigingsbenen
kapt hij een pad vrij naar het vijandelijk doel
voordat hij daar genadeloos de bal in rost

elke aanvaller zou het zo graag willen
zoals hij vaak het net laat trillen
links, recht of met het hoofd
heeft hij al menig keeper van de nul beroofd

sommige spelers lijken te zijn geboren
om vakkundig vaak en veel te scoren.

Dani Schmitz

Via uitstapjes naar SO Soest, SV Huizen en Roda ’46 keerde Dani Schmitz afgelopen zomer terug op sportpark de Wiltsangh. De aanvaller met een fluwelen trap is al snel een vaste waarde geworden in het elftal van Lucas Hoekman. Menig verdediger heeft een lastige middag tegenover Dani die blijft gaan en onvoorspelbaar is in zijn acties. De terugkeer op de Wiltsangh is voor zowel Dani als vv Nunspeet een goede keuze gebleken en we zijn dan ook blij dat Dani volgend seizoen opnieuw zijn onvoorspelbare acties en prachtige trap in het Nunspeetse geel en blauw zal tonen aan het publiek.

Noem hem een zwerver of een vagebond
die meesterlijk om zijn bewaker tolt
recht op het doel af gaat hij zelden
met weergaloze slaloms laat hij zich gelden

wanneer Blauw-Geel een vrije trap versiert
aarzel dan niet maar roep dan rap
Dani op voor een speciale tra

vanaf de plaats van het delict
weet hij hoe je een bal de hoek in mikt.

Jardi Niebeek

Na de blessure, in de voorbereiding, van eerste doelman Sean Poot werd talentvol doelman Jardi Niebeek gelijk in het diepe gegooid. Jardi doorliep de volledige jeugdopleiding van vv Nunspeet en viel daarin al snel op als talent. Jardi beschikt over een uitstekende reflex en toonde zich ook een koele kikker onder de lat. Zo hield hij de eerste twee wedstrijden dit seizoen gelijk zijn doel schoon. De jonge talentvolle doelman zal ook komend seizoen het Nunspeetse doel verdedigen en daar zijn wij als Technische commissie erg blij mee. Jardi past perfect in onze filosofie waarin jeugdexponenten in het vlaggenschip excelleren.

Zijn postuur oogt nog junior
maar de prestaties blijken al senior
het oord waar hij intens geniet
is de jungle van het doelgebied

daar slingert en zwerft hij van lat naar paal
achter de defensie is hij de dirigent
hij keept vol branie met vuisten van staal
en die van elk schot het effect herken
t

wanneer hij achter hem het net ziet trillen
door geklungel voor zijn neus
of te kort wordt teruggespeeld door een kneus
scheer je dan maar weg, hij wil je villen
!

Noah Mulder

Ook Noah Mulder blijft nog tenminste één jaar bij vv Nunspeet. Noah is eveneens een speler die al jaren in de Nunspeetse jeugd speelt en nu aan de poort van het eerste elftal klopt. Zijn debuut maakte hij in de districtsbekerwedstrijd tegen Epe. Naast zijn kwaliteiten als speler toont Noah ook zijn betrokkenheid bij de jeugd van Nunspeet als begeleider van een jeugdteam. We hopen dat Noah zich de komende seizoenen nog verder kan ontwikkelen en een vaste waarde in de eerste selectie zal worden.

Als een jong veulen in de wei dartelt hij
soms nu al met de oudere paarden mee
zet lijnen uit en hoewel nog jong en fris
verraadt zijn tred dat hij een raspaardje is