Zaterdag 29 januari 2022
Oefenwedstrijd

“Nunspeet in de slotminuten onderuit.”

Zaterdag jl. was tijdens de oefenwedstrijd tegen vv Unicum onder voorwaarden weer publiek toegestaan. De laatste oefenwedstrijd, zonder publiek, dateerde alweer van 7 weken geleden.

Nadat Dani Schmitz in de 19e minuut geblesseerd uitviel en vervangen werd door Jonathan van ’t Hof, kwam vv Unicum via Denzel Budde in de 21e minuut op 0-1. Vincent Huisman leek in de 37e minuut de gelijkmaker te scoren, zijn kopbal ging echter naast.

Voor de 2de helft had trainer Lucas Hoekman 6 wissels doorgevoerd. Na een lange tijd door een blessure uitgeschakeld te zijn geweest, maakte Bram v/d Worp zijn rentree. In de 62e minuut leek Patrick Pluim de gelijkmaker te scoren, zijn inzet kwam echter via de onderkant lat weer terug in het veld. Twee minuten later was het andere kant wel raak en kwam Unicum via Jason Lenz op 0-2. In de 69e minuut scoorde Vincent Huisman, nadat de bal na een verkeerde terugspeelbal voor zijn voeten kwam, de aansluitingstreffer, 1-2. Dertien minuten voor tijd was het Patrick Pluim die vanaf de rand van het strafschopgebied de gelijkmaker scoorde, 2-2. Hierna kreeg Vincent Huisman op aangeven van Bram v/d Worp de kans Nunspeet op voorsprong te zetten. Zijn inzet ging echter langs de verkeerde kant van de paal. Twee minuten werd een overtreding van Gieljan Tissingh bestraft met een strafschop, welke door Sefanja Davids werd benut, 2-3.

Klik hier voor het aangepaste wedstrijdprogramma van Nunspeet 1 voor de rest van het seizoen.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea [46e min. Reijer Roelofsen], Karim Mulder [46e min. Gieljan Tissingh], Marco de Vries [46e min. Max Engelmann], Lars ten Dolle [66e min. Dominique v/d Grift], Dominique v/d Grift [46e min. Bram v/d Worp], Marnix Tissingh [46e min. Melle v/d Woude], Emiel Goud [46e min. Patrick Pluim], Vincent Huisman en Dani Schmitz [19e min. Jonathan van ’t Hof]

Scoreverloop:
21e min. 0-1 Denzel Budde