Zaterdag 5 februari 2022
1e klasse D Oost

“Nunspeet laat kans op aansluiting met top liggen”

Net als vorige week kreeg Nunspeet jl. zaterdag in de laatste minuut van de officiële speeltijd een doelpunt tegen en liep in Zwolle tegen een 1-0 nederlaag aan.

Bij Nunspeet ontbraken Marnix Tissingh, Reijer Roelofsen en Andrew Galea. Hierdoor werd het centrum van de verdediging gevormd door Gieljan Tissngh en Karim Mulder. In de 10e minuut appelleerde SVI voor een strafschop, dit werd echter door scheidsrechter Berends weggewoven. Na een half uur spelen kreeg SVI een grote kans, deze werd echter door keeper Jardi Niebeek onschadelijk gemaakt. Tegen het einde van de 1e helft kregen 2 spelers van SVI, na overtredingen op Melle v/d Woude en Lars ten Dolle, een gele kaart. In de blessuretijd van de 1e helft was er in afwachting van een vrije trap een opstootje in het strafschopgebied van SVI. Na het raadplegen van de assistent scheidsrechter kreeg Dominique van de Grift rood en keeper Grafhorst geel.

Om de balans in het team terug te brengen werd bij aanvang van de 2e helft Dani Schmitz vervangen door Bram v/d Worp. Na een uur spelen ontsnapte Nunspeet aan een achterstand. Drie minuten later kwam ook SVI met 10 man te staan. Op aangegeven van de assistent scheidsrechter kreeg Maurizio Parella wegens een elleboogstoot zijn 2de gele kaart. Uit de hier op volgende vrije trap leek Nunspeet op voorsprong te komen, echter werd de treffer wegens buitenspel afgekeurd. Twintig minuten voor tijd ging een schot van Melle v/d Woude rakelings naast. In de 85e minuut leek SVI de score te openen, de bal raakte echter de paal. Vier minuten was het via Twan Zuidmeer alsnog raak, 1-0.

Trainer Lucas Hoekman vatte de wedstrijd als volgt samen: “Het was rommelig en veel overtredingen van beide kanten. Wij misten ook een paar jongens, maar dat mag geen excuus zijn. Voetballend was het gewoon niet goed genoeg vanaf onze kant.”

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Karim Mulder, Gieljan Tissingh, Marco de Vries, Lars ten Dolle, Melle v/d Woude, Dominique v/d Grift, Emiel Goud [78e min. Patrick Pluim], Vincent Huisman [64e min. Jonathan van ’t Hof] en Dani Schmitz [46e min. Bram van de Worp]

Opstelling SVI:
Alex Grafhorst, Jordy Halfwerk [Twan Zuidmeer], Quinten de Lain, Jasper Koopman, Milan Koorman [Lucas Nunnink], Frank Jansen, Maurizio Parella, Youp Kok [Lars Brands], Nick van der Steege, Jorn Mensodines [Jurre Lenting] en Thom Kooke

Scoreverloop:
89e min. 1-0 Twan Zuidmeer