Zaterdag 12 februari 2022
1e klasse D Oost

“Nunspeet gaat effectief met de kansen om.”

In de thuiswedstrijd tegen Go Ahead Kampen heeft Nunspeet door doelpunten van Bram van de Worp en Lars ten Dolle een 2-0 overwinning behaald. De 2-0 eindstand was al bij rust bereikt.

Bij Nunspeet ontbraken wegens ziekte Marnix Tissingh, Melle v/d Woude, Karim Mulder en Jonathan van ’t Hof. Vanwege de rode kaart van vorige week was Dominique van de Grift geschorst. Trainer Lucas Hoelman, die afgelopen zijn contract met een jaar verlengd heeft, kon wel weer een beroep doen op Reijer Roelofsen en Andrew Galea.

In de eerste minuten was het Go Ahead Kampen dat de aanval zocht, maar kon aanvallend niets forceren. In de 10e minuut was het Bram van de Worp, die na lang blessureleed in de basis mocht starten, de score opende. Nadat Bram van de Worp, na een voorzet van Emiel Goud, zijn inzet in eerst instantie door keeper Tim Noordman gestopt zag worden, wist hij in tweede instantie de bal in het doel te koppen.

Nog voor een half uur spelen was het Lars ten Dolle die de score verdubbelde. Na een corner van Dani Schmitz wist Lars ten Dolle bij de eerste paal de 2-0 binnen te schieten.

In de 58e minuut kreeg Vincent Huisman de uitgelezen kans om de voorsprong verder uit te breiden. Zijn schot ging echter voorlangs en eindigde over de zijlijn. Al hoewel Nunspeet in de 2e helft verdedigend “alle zeilen bij moest zetten” kwam Nunspeet niet echt in de problemen. In de 87e minuut kreeg Nick Hendriks nog wel de kans om de aansluitingstreffer te scoren. Van dichtbij schoot hij echter hoog over.

Na afloop van de wedstrijd werd Gieljan Tissingh gehuldigd voor zijn 100e wedstrijd voor Nunspeet 1.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Reijer Roelofsen, Gieljan Tissingh, Marco de Vries, Lars ten Dolle, Bram van de Worp [84e min. Max Engelmann], Emiel Goud, Vincent Huisman en Dani Schmitz [66e min. Patrick Pluim]

Opstelling Go Ahead Kampen:
Tim Noordman, Nick Kuipers, Dennis van der Wal, Nick Hendriks, Wail Doufikar [ 68e min. Sam Zwanepol], Niek van Enk [80e min. Tim Sleifer], Nico Veldman, Kees Tol, Luuc Knul [71e min. Nick van der Kooi], Reza Hosseini en Adi Draganovic

Scoreverloop:
10e min. 1-0 Bram van de Worp
29e min. 2-0 Lars ten Dolle

Gele kaart:
vv Nunspeet:
Enes Keklikoglu en Max Engelmann
Go Ahead Kampen: Reza Hosseini, Wail Doufikar en Nick van der Kooi

Rode kaart: