Zaterdag 26 februari 2022
1e klasse D Oost

In de thuiswedstrijd tegen DOS ‘37 heeft Nunspeet een 0-1 nederlaag geleden. De eindstand was al bij rust bereikt.

Bij Nunspeet ontbraken Lars ten Dolle en Dominique van de Grift, die de laatste wedstrijd van zijn schorsing uitzat.
In de eerste helft gebeurde er weinig noemenswaardig en had DOS ’37 een licht veldoverwicht, maar tot echte kansen leidde dat niet. De wedstrijd speelde zich voornamelijk op het middenveld af. Vlak voor rust opende DOS ’37 de score. Een doelpunt dat eigenlijk geheel onverwacht kwam, want het was het eerste serieuze poging van de eerste helft. Spits Ronald te Morsche werd, vanaf links, met voorzet van Koen Nijkamp op maat bediend en deze wist de bal langs keeper Jardi Niebeek te koppen, 0-1

Na de rust bleven Dani Schmitz en Gieljan Tissingh in de kleedkamer achter en zij werden vervangen door Melle van der Woude en Jonathan van ’t Hof. Met deze wisseling drong Nunspeet meer aan en wist het 2x een kansje te creëren. In de 53e minuut was DOS’37 echter dicht bij de 0-2. Keeper Jardi Niebeek wist de bal over het doel te tikken. Uit de hierop volgende corner belandde de bal via het hoofd van Marco de Vries tegen de lat. Na een uur spelen begon Nunspeet steeds meer aan te dringen, maar verreweg de grootste kansen waren tot dan toe voor DOS ’37, afgezien van een afstandsschot van Bram van de Worp dat net naast ging.

Nunspeet zorgde vervolgens voor de nodige onrust bij DOS ‘37 door vol op de aanval te gaan spelen met daarbij goede mogelijkheden. Allereerst wist keeper Patrick Nitert een schot van Marnix Tissingh onschadelijk te maken. Hierna kopte Tissingh, na een voorzet van Enes Keklikoglu net over en eindigde zijn vrije trap in de muur. Een goed genomen vrije trap van Patrick Pluim werd door Nitert tot een corner verwerkt. De in de slotminuten als spits opererende Reijer Roelofsen kon ook niet tot score komen, waardoor de 0-1 eindstand werd bereikt.

Reactie van Lucas Hoekman na de wedstrijd: “Wij hadden in de eerste helft moeite met hun speelwijze, maar onze dubbele wissel in de rust bracht meer spirit waardoor we beter gingen spelen. Helaas viel het vandaag allemaal net niet onze kant op. Ik neem de jongens niets kwalijk want ze hebben er veel energie in gestoken. Het is gewoon hartstikke jammer.”

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Reijer Roelofsen, Gieljan Tissingh [46e min. Jonathan van ’t Hof], Marco de Vries [82e min. Max Engelmann], Marnix Tissingh, Bram van de Worp [67e min. Patrick Pluim], Emiel Goud, Vincent Huisman en Dani Schmitz [46e min. Melle van der Woude]

Opstelling DOS ‘37:
Patrick Nitert, Twan Schoonewille, Martijn Olde Olthof, Job Derksen, Hidde Boers, Marnick Fokke [74e min. Menno Kamphuis], Ronald te Mosche, Shakki Mohamed [90e min. Stan Tempert], Wout Kikkert, Michel Kamphuis en Koen Nijkamp [85e min. John Fraterman]

Scoreverloop:
43e min. 0-1 Ronald te Mosche