Zaterdag 5 maart 2022
1e klasse D Oost

“Nunspeet weet koploper niet te verrassen.”

In de uitwedstrijd tegen DZC ’68 uit Doetinchem heeft Nunspeet de koploper niet kunnen verrassen en een 2-0 nederlaag geleden.

Bij Nunspeet ontbrak wegens ziekte Marco de Vries, daarnaast ontbraken Bram van de Worp Karim Mulder en Sean Poot bij de selectie. Gieljan Tissingh, Dani Schmitz, Melle van der Woude en Vincent Huisman begonnen op de bank, waar ook een plaats was ingeruimd voor Ruben Kappers (JO19-1).

Nadat Nunspeet eerder in de wedstrijd aan een tegendoelpunt was ontkomen, was het DZC ’68 dat in de 31e minuut “geklungel” in de achterhoede afstrafte. Gloria Papela bracht de Doetinchemers op een 1-0 voorsprong. Een minuut later leek DZC ’68 de voorsprong zelfs uit te breiden, de inzet ging echter naast.

In de 52e minuut sloeg het noodlot voor Max Engelmann, die een basisplek had, toe en moest Engelmann op een brancard het veld verlaten. Na het zich laat aanzien, zal Max 6 tot 8 weken uitgeschakeld zijn. In de 61e minuut kwam DZC ’68 bijna op 2-0, de inzet ging via de onderkant lat echter het veld weer in. In de 75e minuut was het Noë Bokila die een voorzet vanaf links eenvoudig kon afronden, 2-0.

Lucas Hoekman zag dat zijn ploeg kansloos was ondanks dat tegengoals knullig tot stand kwamen. “Je moet natuurlijk altijd voor de winst gaan. Maar we hebben terecht verloren van een meer dan goede tegenstander. Met deze nederlaag heb ik minder moeite dan het verlies van vorige week tegen DOS’37.”

A.s. zaterdag 12 maart speelt Nunspeet op de Wiltsangh tegen vv Hierden. De wedstrijd begint om 14:45 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Reijer Roelofsen, Max Engelmann [Gieljan Tissingh], Lars ten Dolle [Dani Schmitz], Dominique van de Grift, Marnix Tissingh, Patrick Pluim [Melle van der Woude], Jonathan van ’t Hof [Vincent Huisman] en Emiel Goud

Opstelling DZC ‘68:
Mike Thus, Mart Raterink, Yoek Verheij, Gloria Papela, Rutger Ebbers, Noë Bokila, Nick Abbink [Gijs Verheul], Max Jansen, Marijn de Kler, Thomas Kleinlugtebelt [Myron Wissink] en Rik Vlutters [Jelle van Rinsum]

Scoreverloop:
31e min. 1-0 Gloria Papela