Bij vv Nunspeet is een actieve onderhoudsgroep meerdere dagen per week bezig om het sportpark te onderhouden. Tijdens de winterperiode richt men zich vooral op de “binnen” activiteiten. Tijdens voorjaar/ zomer/ najaar is men vaak buiten te vinden.

Het is een gezellige groep vakmensen voornamelijk 50 plusser, die zeker de komende maanden extra helpende handen kunnen gebruiken.

Om het vele grasmaaien minder arbeidsintensief te maken zou een zitmaaier erg welkom zijn. Maar net als veel andere verenigingen hebben de afgelopen 2 jaar een behoorlijke aanslag op de kas gedaan en waren de financiële middelen voor deze investering even niet voorhanden.

De medewerkers van de onderhoudsgroep waren dan ook aangenaam verrast toen op een zonnige vrijdagmorgen een schitterende motormaaier, met handige aanhanger werden afgeleverd voor kleedkamer 4. Deze motormaaier is in goed overleg met het Van den Broek Lohman Fonds uit Nunspeet aangeschaft en gaat de medewerkers van de onderhoudsgroep heel veel plezier opleveren.

Namens het Van den Broek Lohman Fonds kwam de penningmeester speciaal naar ons sportpark om de sleutels van de motormaaier aan de onderhoudsgroep te overhandigen. Daarnaast maakte de penningmeester graag gebruik van de mogelijkheid om het Fonds toe te lichten.

Zo blijkt het fonds op 13 december 2000 te zijn opgericht door de op 17 maart 2006 overleden mevrouw C.M. (Titia) van den Broek uit Bloemendaal, een kleindochter van François Adriaan Molijn. Molijn was een sociaal en vernieuwend ondernemer die in 1895 onder de naam ‘Maatschappij de Veluwe’ een verffabriek en een melkfabriek stichtte en heel veel voor Nunspeet heeft gedaan.

De onderhoudsgroep reageerde zeer enthousiast en konden na de demonstratie van leverancier Westerink uit Hulshorst, genieten van een heerlijke traktatie.

Maakt dit artikel u enthousiast en wilt u kennis maken met onze onderhoudsgroep? Stuur dan snel uw reactie naar: sponsoring@vvnunspeet.nl.

Foto’s: © Niels Boersema | NBFotografie