Zaterdag 9 april 2022
1e klasse D Oost

“Nunspeet blijft winnen.”

Nunspeet heeft in de uitwedstrijd tegen DOS Kampen, door doelpunten van Jonathan van ‘t Hof en Dominique van de Grift, de vijfde overwinning op rij behaald.

De ploeg van trainer Lucas Hoekman begon de wedstrijd ten opzichte van vorige week met één wijziging. Lars ten Dolle nam de plaats van de geblesseerde Marnix Tissingh in.

DOS Kampen ging vanaf het begin van de wedstrijd voortvarend van start. In de 6e minuut kwam Nunspeet goed weg. Na een corner vanaf rechts schoot Ruben Meijer tegen de onderkant lat. Zeven minuten later werd Allan Bakker, met een pass vanaf de eigen helft, de diepte ingestuurd en liet 2 verdedigers achter zich. Oog in oog met keeper Jardi Niebeek verloor hij echter de controle over de bal en kon Enes Keklikoglu eenvoudig uitverdedigen. Hierna kreeg DOS Kampen via Allan Bakker met een kopbal en een vrije trap mogelijkheden om de score te openen. Aan de andere kant waren het Jonathan van ’t Hof en Melle van der Woude die Lars ten Dolle en Dominique van de Grift in stelling brachten. Beide schoten vanaf de rand van het strafschopgebied over.

Na de rust kreeg Emiel Goud de kans de score voor Nunspeet te openen. Nadat Dominique van de Grift een vrije trap snel nam, kon Emiel op de rand van het strafschopgebied geheel vrij op het doel schieten. De bal ging echter net naast. Tien minuten in de 2e helft bracht Jonathan van ’t Hof alsnog de 0-1 op het scorebord. Nadat Emiel Goud de bal van een verdediger veroverde, werd zijn voorzet door de verdediging van DOS Kampen slecht verwerkt en precies voor de voeten van Jonathan gespeeld, die vervolgens kon scoren. Acht minuten later verdubbelde Dominique van de Grift de score. Een als voorzet bedoelde bal kwam via de hak van een verdediger van DOS Kampen precies voor de voeten van Dominique, die verwoestend uithaalde, 0-2. Vijf minuten later kreeg Dominique weer een scoringskans. Al vallend kopte hij de bal echter precies voor de voeten van de keeper.

In de 77e minuut voorkwam keeper Jardi Niebeek de aansluitingstreffer. Op een laag en hard schot van Twan Knul wist Jardi met zijn voet redding te brengen. Twee minuten later moest hij alsnog capituleren. Uit een vrije trap, vanaf links, van Ruben Meijer kopte Twan Knul de aansluitingstreffer binnen, 1-2. Hierna ging DOS Kampen nog op zoek naar de gelijkmaker, maar kwam niet meer tot scoren.

Door het verlies van DZC ’68 tegen DTS ’35 Ede is Nunspeet opgeklommen naar de 3e plaats. En staat het 4 punten achter op koploper DTS ’35 Ede en 1 punt op csv Apeldoorn, nummer 2 van de ranglijst.

Reactie van trainer Lucas Hoekman: ”Zij hadden maar zo op voorsprong kunnen komen, maar daarna hebben wij een solide wedstrijd gespeeld. Zonder overigens groots te voetballen. Vooral de 0-2 was een beauty: een aanval over meerdere schijven en Dominique hard en hoog raak in het dak van het doel. Daarna was het wel gespeeld alleen maken zij uit een geweldige kopbal nog de aansluitingstreffer.”

A.s. zaterdag 16 april speelt Nunspeet op sportpark de Wiltsangh tegen KHC. De wedstrijd begint om 14:45 uur en zal onder leiding van scheidsrechter W. O’ Niel staan.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Marco de Vries, Dominique van de Grift, Jonathan van ’t Hof [Vincent Huisman], Emiel Goud, Melle van der Woude, Lars ten Dolle [82e min. Reijer Roelofsen], Gieljan Tissingh en Karim Mulder [46e min. Dani Schmitz]

Opstelling DOS Kampen:
Kevin Dijkstra, Klaas Jan Mulder, Burak Öztürk [65e min. Joël Visscher], Martijn Barneveld, Nick Notrot, Burak Alp, Ruben Meijer, Raymon Beuling, Mark Sollie [83e min. Leroy Krijn], Twan Knul en Allan Bakker [72e min. Mitchell Hooisma]

Scoreverloop:
55e min. 0-1 Jonathan van ‘t Hof