Zaterdag 23 april 2022
1e klasse D Oost

“Een wedstrijd met 2 gezichten.”

Waar menig supporter bij de rust weinig vertrouwen in een goede afloop had, was het Nunspeet dat na het laatste fluitsignaal een 3-1 overwinning en 3 punten kon bijschrijven en hiermee de zevende overwinning op rij behaalde. Door doelpunten van Marnix Tissingh, Dani Schmitz en Emiel Goud werd in de 2e helft de 0-1 achterstand ongedaan gemaakt. Door dit resultaat is Nunspeet, met 1 punt voorsprong op csv Apeldoorn en 2 punten voorsprong op DTS ’35 Ede, maar met een nog een inhaalwedstrijd in het verschiet, koploper van de 1e klasse D Oost geworden.

Na een afwachtende beginfase was het DTS ’35 Ede, dat de overhand kreeg. In de 24e minuut leidde dit tot de openingstreffer. Na een aanval over meerdere schijven was het Evert Palm, die op aangeven van Bram Holtman, van dichtbij de 0-1 binnen kon tikken. Na een half uur spelen moest trainer Arnold Brehler noodgedwongen aanspeelpunt Remco Speelziek wisselen. De geblesseerde Speelziek werd vervangen door oud Nunspeet speler Frank Boers.

In de 35e minuut kreeg DTS ’35 Ede de uitgelezen kans om de voorsprong uit te breiden. Uit een corner, vanaf links, wist keeper Jardi Niebeek de kopbal van Joël van Wijk onschadelijk te maken. In de rebound werd de bal hoog over het doel geschoten. Twee minuten later leek Frank Boers de 0-2 te gaan scoren. Oog in oog met keeper Niebeek zag Boers zijn inzet naast gaan.

Na de rust ging Nunspeet in een ander spelsysteem spelen, hetgeen niet direct resultaat opleverde. In de 58e minuut voerde trainer Lucas Hoekman twee wissels door. Vincent Huisman en Dominique van de Grift werden vervangen door Karim Mulder en Enes Keklikoglu. Hierdoor schoof Lars ten Dolle naar het middenveld door en ging Enes Keklikoglu op zijn vertrouwde rechtsback positie spelen. Drie minuten later leek dit al resultaat op te leverden. Uit een vrije trap van Dani Schmitz kopte Lars ten Dolle op de lat en bij de poging om de bal alsnog in het doel te krijgen, werd Gieljan Tissingh voor het torpederen van de keeper afgefloten.

In de 62e minuut scoorde Nunspeet alsnog de gelijkmaker. Na goed voorbereidend werk van Dani Schmitz wist Melle van der Woude Marnix Tissingh te bereiken, die uit de draai de bal in de bovenhoek schoot.

Een kwartier voor tijd bracht Dani Schmitz Nunspeet op een 2-1 voorsprong. Na een ingooi van Enes Keklikoglu wist Lars ten Dolle vanaf de achterlijn de bal voor te zetten, waarna Dani Schmitz deze doeltreffend wist af te ronden.
Nog geen minuut later was er de mogelijkheid om de voorsprong verder uit te breiden. Na een uitbraak over links werd Emiel Goud door Dani Schmitz in stelling gebracht, de inzet van Goud werd door keeper Robin Franken onschadelijk gemaakt.

Elf minuten voor tijd kwam Nunspeet op 3-1. Na een afgeslagen aanval van DTS ’35 Ede ruimde Melle van de Woude de bal op, door een verdediger van DTS ’35 Ede werd deze echter weer precies voor de voeten van van der Woude gekopt, die vervolgens naar het vijandelijk doel op kon rukken. Na een één tweetje met Dani Schmitz stelde van der Woude Emiel Goud in staat om de 3-1 te scoren.

Reactie van trainer Lucas Hoekman: ”We gaan ons opmaken voor een ongekend spannende apotheose. Er komen nog 6 wedstrijden aan en er zijn in mijn ogen ook nog 6 kanshebbers voor de titel. Maar ons doel blijft helder: wij willen voor de vervangende periode gaan.”

“Achteraf hadden wij het in de eerste helft moeten beslissen. En een ploeg met een blok met mannen als Ko Snel, Joël van Wijk, Christoph Willemsen en Jasper Verstraten mag geen drie doelpunten tegen krijgen’’, besloot de teleurgestelde DTS ’35 Ede trainer Arnold Brehler.

A.s. zaterdag 30 april speelt Nunspeet op sportpark De Eikelhof in Bennekom tegen vv Bennekom. Aanvang 15:00 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Andrew Galea, Marco de Vries, Dominique van de Grift [58e min. Enes Keklikoglu], Emiel Goud, Melle van der Woude, Dani Schmitz, Vincent Huisman [58e min. Karim Mulder], Marnix Tissingh, Gieljan Tissingh en Lars ten Dolle [90e min. Reijer Roelofsen]

Opstelling DTS ’35 Ede:
Robin Franken, Bram Holtman [80e min. Geert de Jong], Ko Snel, Joel van Wijk, Ahmed Lak [80e min. Etienne Baars], Jasper Verstraten, Christoph Willemsen, Haikaz Vervaart, Huib Siefkes, Evert Palm en Remco Speelziek [33e min. Frank Boers]

Scoreverloop:
24e min. 0-1 Evert Palm
62e min. 1-1 Marnix Tissingh
74e min. 2-1 Dani Schmitz
79e min. 3-1 Emiel Goud

Gele kaart:
vv Nunspeet:

DTS ’35 Ede: