Zaterdag 7 mei 2022
1e klasse D Oost

“Nunspeet neemt revanche op zichzelf.”

Na de dramatisch verlopen wedstrijd van vorige week zaterdag, heeft Nunspeet in de wedstrijd tegen koploper csv Apeldoorn revanche op zichzelf genomen. Daar waar Nunspeet vorige week de kansen in het begin van de wedstrijd niet benutte, stond het nu, door doelpunten van Andrew Galea en Melle van der Woude, na een kwartier spelen op een 2-0 voorsprong. In de extra tijd scoorde csv Apeldoorn de tegentreffer. Door deze overwinning en het gelijke spel van DTS ’35 Ede tegen vv Hierden [3-3] is Nunspeet de nieuwe koploper in de 1e klasse D geworden.

Nadat de wedstrijd amper begonnen was, kwam Nunspeet al op voorsprong. Na 24 seconden werd er een overtreding op Jonathan van ’t Hof gemaakt en mocht Dani Schmitz een vrije trap nemen. In een onoverzichtelijke situatie was het Andrew Galea die na 52 seconden de score opende, 1-0.

In de 14e minuut verdubbelde Melle van der Woude de voorsprong. Op eigen helft veroverde hij bij de zijlijn de bal en kon ongehinderd richting het doel van csv Apeldoorn. Op de rand van het strafschopgebied wist hij enkele verdedigers te ontwijken, om vervolgens doeltreffend af te ronden, 2-0. Vijf minuten later kreeg van der Woude tot 2 keer toe een mogelijkheid. Ondanks dat hij de bal via een csv Apeldoorn verdediger voor zijn voeten kreeg, werd hij wegens buitenspel afgevlagd.

Tegen de rust waren er een paar mogelijkheden voor csv Apeldoorn. Na een goede actie van Lars Huber verdween zijn inzet echter ver naast het doel. Vervolgens kreeg Laurence van den Enk, na een goede aanval, de bal niet goed voor zijn voeten, waardoor de bal een eenvoudige prooi voor keeper Jardi Niebeek was. Op slag van rust probeerde van den Enk vanaf de rand het strafschopgebied de bal in de verre hoek te schieten, maar de bal zeilde ver over.

In de rust moest trainer Lucas Hoekman de geblesseerd geraakte van der Woude vervangen door Vincent Huisman. In de 49e minuut had Huisman de kans de voorsprong verder uit te breiden. Na pass van Enes Keklikoglu kwam Huisman via een verdediger van csv Apeldoorn weer in balbezit en kon naar het strafschopgebied opstomen. Zijn schot ging echter net langs de verkeerde kant van de paal. Even later moest de tweede noodgedwongen wissel doorgevoerd worden. De geblesseerd geraakte Karim werd vervangen door Patrick Pluim. Hierdoor zakte Emiel Goud een linie en ging Pluim in de punt van de aanval spelen.

Na een uur spelen was er een goede kans voor csv Apeldoorn op de aansluitingstreffer. Een voorzet, vanaf links, van Levi Tuasela ging rakelings voor de goal langs, echter was er geen speler van csv Apeldoorn die de bal binnen kon tikken. Waarna de bal aan de andere kant van het veld, in de buurt van de cornervlag, over de zijlijn ging.

Waar in Bennekom de verdediging er niet goed uitzag, gaf men tegen csv Apeldoorn weinig weg. Het was dan ook pas 3 minuten in de extra tijd dat Patrick Maneschijn de aansluitingstreffer scoorde. In de slotseconden kreeg csv Apeldoorn op de rand van het strafschopgebied nog een vrije trap, maar hieruit wist men niet te scoren, waarna Nunspeet een verdiende overwinning kon vieren.

A.s. dinsdag 10 mei speelt Nunspeet in Kampen tegen Go Ahead Kampen, aanvang 19:30 uur, en zaterdag 14 mei a.s. op sportpark De Wiltsangh tegen DZC ‘68. Aanvang 14:45 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Marco de Vries, Jonathan van ’t Hof [59e min. Dominique van de Grift], Emiel Goud, Melle van der Woude [46e min. Vincent Huisman], Dani Schmitz [82e min. Reijer Roelofsen], Marnix Tissingh, Gieljan Tissingh en Karim Mulder [52e min. Patrick Pluim]

Opstelling csv Apeldoorn:
Dean Bredewold, Tijmen Luttikholt, Hidde Eshuis [46e min. Fedde Dibbink], Yorik Meijer, Lars Huber, Laurence van den Enk [79e min. Didier Martel], Levi Tuasela, Noah Tuasela, Fedde Timmer, Job Pothof [58e min. Nathan Greven] en Nigel Michels [46e min. Patrick Maneschijn]

Scoreverloop:
1e min. 1-0 Andrew Galea
14e min. 2-0 Melle van der Woude
92e + 3 min. 2-1 Patrick Maneschijn

Gele kaart:
vv Nunspeet:
Andrew Galea
csv Apeldoorn: Laurence van den Enk