Zaterdag 21 mei 2022
1e klasse D Oost

“Nunspeet laat kans op gedeelde koppositie liggen.”

In Hierden liep Nunspeet tegen een 2-0 nederlaag aan. Door de nederlagen van de koploper SDV Barneveld, 6-0 verlies bij SVI, en nummer 2 DTS ’35 Ede, 0-2 verlies tegen Bennekom, had Nunspeet de kans gehad om bij winst de gedeelde koppositie in te nemen. Doordat van de top vijf alleen csv Apeldoorn zijn wedstrijd tegen KHC met 0-1 wist te winnen, is csv Apeldoorn de nieuwe koploper van de 1e klasse D geworden.

Na de warming-up moest keeper Jardi Niebeek wegens een blessure afhaken en werd hij vervangen door Koen Meijerink, die hiermee zijn competitie-debuut maakte. In het begin van de wedstrijd zocht Nunspeet nadrukkelijk de aanval. Na 4 minuten bereikte Emiel Goud met een cross-pass Jonathan van ’t Hof. Deze had echter te veel tijd nodig om de bal onder controle te krijgen, waarna Casper Krop kon uitverdedigen. Negen minuten later werd een schot van Dominique van de Grift door keeper Grootkarzijn tot corner verwerkt. Na een kwartier spelen bereikte een voorzet van Goud van ’t Hof, die de bal niet vol raakte, waarna de bal een eenvoudige prooi voor Grootkarzijn was.

Halverwege de 1e helft kwam Hierden op voorsprong. Een verre trap vanaf de eigen helft bereikte Dominique Denzel die vanaf de rand van het strafschopgebied doeltreffend afrondde, 1-0. Twee minuten later ging een voorzet, vanaf links, van Jonathan van ’t Hof voor alles en iedereen langs en ging de bal vervolgens over de zijlijn. Na ruim een half uur spelen probeerde Ewout Mulder van een meter of veertig keeper Meijerink te verrassen, maar zijn inzet werd door Meijerink net onder de lat weggetikt.

De in de rust ingevallen Dani Schmitz kreeg in de 60e minuut de kans om de gelijkmaker te scoren. Verdediger Krop wist de bal voor de doellijn te onderscheppen. Ook een goede actie van Jonathan van t Hof kon niet doeltreffend afgerond worden. Een kwartier voor tijd leek Hierden de wedstrijd te beslissen. De inzet van Andrew Schaftenaar eindigde echter op de lat.

Zeven minuten voor de reguliere tijd leek Reijer Roelofsen de gelijkmaker op zijn schoen te hebben. Na een corner vanaf links kwam de bij de 2de paal vrijstaande Roelofsen in balbezit, maar deze zag, tot zijn eigen afgrijzen, zijn inzet over het doel gaan. Vlak voor tijd zag Patrick Pluim, na een voorzet van de ingevallen Vincent Huisman, zijn schot door Grootkarzijn onschadelijk gemaakt worden. Vijf minuten in blessuretijd wist keeper Meijerink na een voorzet vanaf rechts in eerste instantie redding te brengen, maar in de rebound scoorde Andrew Schaftenaar de voor Hierden bevrijdende 2-0. Vanaf de aftrap zocht Nunspeet de aanval. De inzet van Schmitz werd door keeper Grootkarzijn onschadelijk gemaakt en het daarop volgende schot van Pluim werd door de op de doellijn staande Sander Nieuwhof weggekopt.

A.s. zaterdag 28 mei speelt Nunspeet op Sportpark De Wiltsangh de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen SVI. Aanvang 15:00 uur

Opstelling vv Nunspeet:
Koen Meijerink, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Reijer Roelofsen, Marco de Vries [46e min. Dani Schmitz], Lars ten Dolle, Dominique van de Grift, Karim Mulder, Melle van der Woude [57e min. Vincent Huisman], Jonathan van ’t Hof en Emiel Goud [79e min. Patrick Pluim].

Opstelling Hierden:
Nick Grootkarzijn, Casper Krop, Ewout Mulder, Sander Nieuwhof, Jan Jurrien Hop, Wesley de Klein, Naoufal Boutachkourt, Dominique Denzel, Rick Boersma [65e min. Jeroen Spoelstra], Maikel Vermeulen [70e min. Stefan Jansen] en Dani van Dijk [65e min. Andrew Schaftenaar]

Scoreverloop:
22e min. 1-0 Dominique Denzel