Zaterdag 4 juni 2022
1e klasse D Oost

“Ondanks 2e plaats geen nacompetitie voor Nunspeet.”

Doordat SDV Barneveld met 2-2 gelijkspeelde tegen Go Ahead Kampen en Nunspeet een 1-2 overwinning op DOS ’37 behaalde, eindigde Nunspeet op de tweede plaats in de eindstand, maar bleef het met lege handen achter. De Nunspeetse doelpunten werden gescoord door de afscheid nemende Gieljan Tissingh. De periodetitels gingen eerder namelijk naar DZC’68 en DTS ’35 Ede en de laatste periode was voor SDV Barneveld. Door de 1-3 winst van csv Apeldoorn op vv Hierden is csv Apeldoorn kampioen van de 1e klasse D Oost geworden.

Dat er in het laatste competitieduel door DOS ‘37 gewonnen moest worden, was duidelijk. DOS ’37 zocht dan ook direct de aanval en in de 6e minuut schreeuwde iedereen met een geel-zwart hart om een strafschop. Scheidrechter Spoon ging hier echter niet in mee. Ruim 12 minuten later opende DOS ’37 de score. Na een afgeslagen aanval kwam de bal via een medespeler in bezit van Lennard Mulderij die met een goede pass Ronald Te Morsche in de vrije ruimte aanspeelde. Te Morsche liet vervolgens de verder goed keepende Jardi Niebeek kansloos, 1-0.

In een verder gelijk opgaande wedstrijd waren er voor beide teams mogelijkheden te noteren. Op slag van rust viel de gelijkmaker. Na een corner van Dani Schmitz werd de bal niet goed door de verdediging van DOS ’37 weggewerkt. Via Enes Keklikoglu kwam Schmitz wederom in balbezit en kon de bal nogmaals voorbrengen. Ook hierbij werd de bal door de verdediging van DOS ’37 niet goed weggewerkt en kwam voor de voeten van Dominique van de Grift. Het schot van van de Grift kwam via de hak van Marnix Tissingh in bezit van Gieljan Tissingh, die vervolgens eenvoudig kon scoren, 1-1.

Drie minuten na rust moest keeper Niebeek wederom zijn kunsten vertonen. Na een voorzet vanaf rechts kon Menno Kamphuis inkoppen, maar wist Niebeek met een uiterste krachtinspanning de bal uit het doel te houden. In de 65e minuut was er weer een voorzet van DOS ’37 vanaf rechts, te Morsche zag zijn kopbal echter op het dak van het doel komen.

In de 67e minuut kreeg Andrew Galea een directe rode kaart. Bij een diepe bal bracht hij met een hoog geheven been redding en hierna kwamen hij en Menno Kamphuis beiden ten val. Waar een gele kaart, mede omdat hij de bal raakte, voor een hoog geheven been gerechtvaardigd zou zijn geweest, kreeg Galea een rode kaart wegens “voorkomen doelpunt of ontnemen duidelijke scoringskans.”

Ondanks dat Nunspeet met 10 man verder moest, hield Nunspeet eenvoudig stand en waren er mogelijkheden voor Nunspeet te noteren. De ingevallen Melle van der Woude schoot hoog over. Even daarna bracht hij de ingevallen Patrick Pluim in stelling, deze werd echter dusdanig gehinderd dat deze niet kon uithalen. Vijf minuten voor tijd was het wederom van der Woude die op Pluim passte, deze zag zijn schot echter op de lat uiteen spatten. Hierna kreeg Kamphuis na goed voorbereidend werk van Shakki Mohamed een goede mogelijkheid. Maar het schot was te slap om keeper Niebeek te passeren. Diep in blessuretijd was het de afscheid nemende Gieljan Tissingh die zijn tweede treffer van de middag kon laten noteren, 1-2.

Door het mislopen van een (vervangende) periodetitel is met deze laatste wedstrijd het seizoen 2021-2022 ten einde gekomen en heeft Nunspeet deze met een verdienstelijke 2e plaats afgesloten.

In augustus staat het Stella nederlaagtoernooi met als tegenstanders WHC, NSC Nijkerk, sv Urk en Fc Horst op het programma.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Gieljan Tissingh, Marco de Vries [60e min. Melle van der Woude], Dominique van de Grift, Dani Schmitz [81e min. Patrick Pluim] Vincent Huisman [81e min. Noah Mulder], Marnix Tissingh, Lars ten Dolle en Karim Mulder

Opstelling DOS ‘37:
Patrick Nittert, Twan Schoonewille [84e min.John Fraterman] , Martijn Olde Olthof [64e min. Tijn Herkink], Hidde Boers [64e min. Koen Nijkamp] , Ronald te Morsche [84e min. Taiwo Francismouth], Menno Kamphuis [74e min. Glenn Jansen], Shakki Mohamed, Wout Kikkert, Michel Kamphuis, Lennard Mulderij en Dennis Boshoeve

Scoreverloop:
18e min. 1-0 Ronald Te Morsche