Na 13 seizoenen in het eerste elftal van vv Nunspeet te hebben gevoetbald, heeft Patrick Pluim besloten om volgend seizoen in een lager elftal met vrienden te gaan spelen.

Patrick doorliep alle jeugdelftallen bij vv Nunspeet en maakte al jong zijn debuut voor het eerste elftal. September 2008, in de uitwedstrijd bij HHC Hardenberg, maakte de toen 16-jarige Patrick zijn officiële debuut in Nunspeet 1. Onder de toenmalige trainer, Hans van Dijkhuizen, kreeg Patrick gelijk veel speeltijd en het eerste elftal behaalde een derde plaats in de hoofdklasse C. De hoofdklasse was destijds voor de invoering van de topklasse, en later de tweede- en derde divisie, het hoogste amateurniveau.

Na dit succesvolle debuutseizoen speelde Patrick nog enkele seizoenen in de hoofdklasse met vv Nunspeet en ook na de degradatie in 2013 bleef hij Nunspeet trouw in de eerste klasse.

In 2017 besloot Patrick om het een jaar bij Go Ahead Kampen te proberen. Het verblijf in Kampen bleef beperkt tot één seizoen. Een terugkeer op de Wiltsangh volgde voor de geboren en getogen Nunspeter. Uiteindelijk is Patrick tot 254 wedstrijden in het eerste elftal van vv Nunspeet gekomen.

Na 14 seizoenen voetbal in een eerste elftal, waarvan dus 13 in het geel en blauw van vv Nunspeet, heeft Patrick bij de Technische commissie aangegeven, dat hij graag in een lager elftal wil gaan spelen. De Technische commissie respecteert het besluit van Patrick en wil hem bedanken voor zijn jarenlange inzet voor het eerste elftal en wensen hem veel voetbalplezier bij zijn nieuwe team.