Na twee jaar niet het water op te hebben gekund zijn we onlangs met de businessclub van de vv Nunspeet weer gaan Skûtsjesilen.

Het is prachtig dat we deze jarenlange traditie weer konden oppakken. Met een volle boot sponsoren, gasten en bestuursleden zijn we vertrokken vanuit Galamadammen en in de richting van het IJsselmeer. De zeldzame combinatie van een zonnige dag en behoorlijk veel wind maakte de zeilbeleving onvergetelijk.

Met de wind in de zeilen langs Hindeloopen gevaren en vervolgens bij Workum weer naar ‘binnen’ om even van boord te gaan en een terras op te zoeken. Na deze pauze zijn we al zeilend over het Gaastermeer en de Fluessen weer naar de vertrekplaats gevaren.

Na het afscheid van de schipper en zijn bemanning terug naar Vierhouten (waar de dag ook begonnen was) om op het terras van De Vossenberg te genieten van een uitstekende BBQ, na te praten en deze mooie dag af te sluiten.

We zullen de datum voor volgend jaar snel bekend maken, zet deze in de agenda. Voor nu een mooie zomer gewenst!

Foto’s: Peter Keur