Zaterdag 15 oktober 2022
1e klasse A West

“Nunspeet verliest “Derby van de Veluwe” in blessuretijd.”

Na de nederlaag in de eerste thuiswedstrijd kreeg Nunspeet kans op revanche tegen buurtvereniging SDC Putten. De gasten zijn gedegradeerd en hebben uitgesproken om dit seizoen opnieuw te promoveren naar de vierde divisie.

Bij Nunspeet keerde verdediger Reijer Roelofsen terug in de basis na een langdurige blessure. Nunspeet startte overweldigend. In de eerste minuten werden drie corners op rij verdiend, hieruit werd nog geen gevaar gecreëerd. In de 4e minuut was het wel raak, een terug speelbal op de keeper werd SDC Putten fataal. De Puttense goalie dacht voldoende tijd te hebben om de bal te kappen en naar de andere kant te openen, maar had niet gerekend op de snelheid van Emiel Goud. 1-0 voor Nunspeet.

SDC Putten had het meeste balbezit, maar slaagde er niet echt in doelrijpe kansen af te dwingen. Nunspeet wist de verdediging gesloten te houden en loerde op de counter. Na ongeveer een kwartier spelen kreeg Emiel Goud de kans op 2-0. Goud kon alleen op de doelman maar wist niet te scoren.

Aan het begin van de tweede helft kreeg Nunspeet opnieuw de kans om de wedstrijd te beslissen, maar doelman Velanas wist dit met een knappe redding te voorkomen. Een kwartier voor het einde wisten de gasten toch de gelijkmaker te noteren, een terecht toegekende vrije trap werd voor keeper Jardi Niebeek onhoudbaar in de kruising gekruld 1-1. In de slotfase van de wedstrijd wist Nunspeet nog een keer gevaarlijk uit te breken, Vincent Huisman schoot naast. In de 95 e minuut was het een eigen doelpunt van Nunspeet waardoor de gasten met de 3 punten in de bus stapten.

Voor Nunspeet laat de eerste thuisoverwinning dus nog op zich wachten maar vertoont het spel een stijgende lijn en raakt de ziekenboeg eindelijk wat minder vol.

Zaterdag wacht een (beker) uitwedstrijd tegen Berkum, een week later gevolgd door een uitwedstrijd tegen BOL uit Broek op Langedijk.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Reijer Roelofsen [Ruben Kappers], Karim Mulder, Dominique van de Grift, Noah Mulder [Fabian Zoet], Melle van der Woude [Jonathan van ’t Hof], Emiel Goud, Maikel van der Wijk [, Vincent Huisman] en Dani Schmitz

Opstelling SDC Putten:
Thodorie Velanas, Mark Bouwman, Rob Buter, Daan Wierenga, Vincent ter Burg, Jordy van Selm [Thomas van der Wal], Kevin Schmidt, Lars Dekker [Joshua Driehuis], Steijn van Ark, Jefta van den Broek [Noevel Kasmi] en Jesse Schuin [Giovanni Hiwat]

Scoreverloop:
4e min. 1-0 Emiel Goud