Zaterdag 29 oktober 2022
1e klasse A West

“Nunspeet wint met 2-0 in Broek op Langedijk.”

Afgelopen zaterdag stond voor Nunspeet een “echte” uitwedstrijd op het programma. Tegenstander van deze middag csv BOL uit Broek op Langedijk regio Alkmaar. Wat zou het een lange terug reis worden als Nunspeet met lege handen in de bus zou stappen…

Na de onnodige bekeruitschakeling tegen vierde divisie vereniging Berkum was csv BOL de volgende tegenstander. Een volledig onbekende tegenstander die de laatste wijdstrijden in winst wist om te zetten.

Bij Nunspeet worden de punten moeizaam bij elkaar geharkt, mede door de verschillende blessures weet trainer Hoekman het ideale elftal nog steeds geen vaste vorm te geven. De wedstrijd begon sensationeel want binnen 7 minuten kreeg Nunspeet een terechte strafschop toegekend, Dominique van de Grift wist wel raad met dit buitenkansje.

De thuisploeg drong aan, maar de counters van Nunspeet, met name via de snelle spits Emiel Goud, waren gevaarlijker en het wachten was op de 2-0. Nunspeet speelde fel op elke bal, wat ook uitmondde in de verdiende 0-2 toen de bal van de achterlijn werd voor gezet waarna Maikel van der Wijk de bal voor het intikken had. Deze 2-0 betekende ook de ruststand.

In de tweede helft speelde csv BOL opportunistisch met de lange bal steeds in het strafschopgebied pompend. Maar bij Nunspeet stond vanmiddag de uitblinkende doelman, Jardi Niebeek zijn doel schoon te houden met verschillende spectaculaire reddingen. Hierdoor stapte Nunspeet tevreden in de bus om met 3 punten de lange terugreis te starten.

A.s. zaterdag 5 november ontvangt vv Nunspeet op Sportpark De Wiltsangh NSC Nijkerk. Aanvang 14:45 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Emiel Goud, Melle van de Woude, Dani Schmitz [Jonathan van ’t Hof], Dominique van de Grift, Maikel van der Wijk [Fabian Zoet], Noah Mulder [Ruben Kappers], Karim Mulder en Reijer Roelofsen

Opstelling csv BOL:
Romain de Jong, Mike Molenaar, René Rootlieb, Rik Molenaar, Jeroen Korver, Bas Jonker, Martijn Ton, Timon Plak, Ruben Beentjes [Tjardo Pols], Jurre van Lingen [Vincent Bakker/Lars Wagenaar] en Daniel Vos

Scoreverloop:
7e min. 0-1 Dominique van de Grift [strafschop]