Zaterdag 12 november 2022
1e klasse A West

“Nunspeet speelt gelijk in Gouda.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet om 17 uur de avond wedstriid tegen Olympia uit Gouda. Op papier een geduchte maar gelijkwaardige tegenstander als het bij elkaar gesprokkelde puntenaantal als norm wordt gesteld.

Lars ten Dolle maakte dit seizoen voor het eerst deel uit van de wedstrijdselectie na maanden van blessureleed.

In de eerste helft had Nunspeet het lastig met de thuisploeg, Olympia wist verschillende kansen te creëren, zo wist de Nunspeet verdediging in de 4e minuut een bal van de doellijn te halen, maar in de 9e minuut viel de 1-0 in het voordeel van de thuisploeg, een voorzet over rechts werd onhoudbaar ingeschoten door aanvaller Lion van de Velde. In de 19e minuut was Andrew Galea dicht bij gelijkmaker, maar de robuuste Nunspeet verdediger mistte deze kopkans. Vijf minuten later was het Van de Woude die zijn inzet gekeerd zag worden door de goed kepende keeper van de thuisploeg. In de 43e minuut was het wel raak, een vrije trap voor Nunspeet werd nu wel goed geraakt door verdediger Galea en van dichtbij wist hij de bal in het doel te werken. Dit betekende tevens de ruststand (1-1).

In de tweede helft kwam Nunspeet steeds beter in het spel, zo leek Emiel Goud Nunspeet op voorsprong te zetten maar werd de rappe Nunspeet aanvaller op het laatste moment van de bal gezet, 10 minuten later was Van de Woude die alleen af kon gaan op de Olympia keeper, maar de inzet van Van de Woude kon ook weer door de keeper onschadelijk gemaakt worden. Een paar minuten later kopte Van de Grift in kansrijke positie langs de voor Nunspeet verkeerde kant van de paal. Het slotakkoord was voor de thuisploeg, met een uiterste krachtsinspanning wist men de bal op de kruising van Nunspeet te knallen. Al met al een zeer vermakelijke wedstrijd met een terechte puntendeling.

A.s. dinsdag 15 november speelt Nunspeet op sportpark De Wiltsangh een oefenwedstrijd tegen HHC Hardenberg O23. Aanvang 20:15 uur.

Komende zaterdag ontvangt Nunspeet Monnikendam op sportpark De Wiltsangh aanvang 14:45 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Reijer Roelofsen, Karim Mulder, Dominique van de Grift, Noah Mulder [70e min. Lars ten Dolle], Melle van de Woude, Emiel Goud, Maikel van der Wijk en Dani Schmitz [74e min. Jonathan van ’t Hof]

Opstelling GC&FC Olympia :
Mees van den Berg, Tom de Joode, Anouar Benchellal, Glenn Heuvelman, Niels Harfterkamp, Tim Raatsma, Aartjan van Dijk, Jip Kolenbrander [Dani Swets], Lion van de Velde, Joris van den Ban en Lucas Min

Scoreverloop:
9e min. 1-0 Lion van de Velde