Zaterdag 10 december 2022
1e klasse A West

“Nunspeet brengt ZOB eerste thuisnederlaag van dit seizoen toe.”

In de laatste competitiewedstrijd van dit jaar heeft Nunspeet ZOB de eerste thuisnederlaag van dit seizoen toegebracht.

In Zuidoostbeemster behaalden de geel-blauwen tegen het op dat moment op de 2e plaats staande ZOB een verdiende overwinning. Na 15 minuten kwam Nunspeet, na slordig balverlies, door een doelpunt van Kid Ronday op een 1-0 achterstand. Na een overtreding op Emiel Goud was het Max Jansen die in de 30e minuut zijn vrije trap in de boven hoek in het doel zag verdwijnen, 1-1.

In de 62e minuut scoorde Jonathan van ’t Hof, na een assist van keeper Jardi Niebeek, de 1-2. Dani Schmitz wist in de 70e minuut zijn vrije trap langs de muur in de verre hoek te schieten, 1-3.

Zaterdag 17 december a.s. staat er in Kampen een oefenwedstrijd bij DOS Kampen op het programma. Aanvang 14:30 uur.

Op 21 januari 2023 hervat Nunspeet de competitie in Amsterdam met een uitduel tegen vv HBOK Zunderdorp.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu [Ruben Kappers], Andrew Galea, Max Jansen, Karim Mulder, Dominique van de Grift, Jonathan van ´t Hof [Melle van der Woude], Lars ten Dolle, Emiel Goud, Reijer Roelofsen [Maikel van de Wijk] en Dani Schmitz [Fabian Zoet]

Opstelling ZOB:
Tim van Duuren, Colin Coenderman, Dennis Pals, Stefan van Wonderen, Wouter van Os [Jerry Scholten], Kid Ronday [Jesper van der Kroon], Raphaelleo Baal [Julian Mul], Nigel Schaasberg, Danny Steekstra, Robin Stevens [Dave Ninteman] en Kevin Hijlkema [Manolito Joren]

Scoreverloop:
15e min. 1-0 Kid Ronday