Zaterdag 21 januari 2023
1e klasse A West

“Nunspeet geeft voorsprong uit handen.”

Na de oefenwedstrijden tegen WVF (2-1 verlies) en vv Hierden (2-2) speelde zaterdag jl. Nunspeet in Amsterdam tegen HBOK en begon na een lange winterstop direct scherp aan dit lastige duel in Amsterdam.

Vanaf de aftrap wist men de thuisploeg onder druk te zetten, vooral de spelhervattingen zorgden voor gevaar in het eerste kwartier. De grootste kans was er voor Max Janssen, zijn vrije trap werd hard ingeschoten, maar ook naast het doel van de thuisploeg. Het was Nunspeet dat voor de rust terecht op voorsprong kwam, aanvaller Jonathan van’t Hof wist met een bekeken lob de 1-0 aan te tekenen.

Na de rust een ander spelbeeld, thuisploeg HBOK kwam na een drietal wissels veel gevaarlijker voor de dag. Toch was het Dominique van de Grift die Nunspeet op een verdiende 2-0 voorspong wist te zetten en de drie punten veilig leek te stellen.

De meegereisde supporters kwamen echter van een koude kermis thuis, want in het laatste kwartier was het alsnog de thuisploeg die, via de ingevallen Bilal El Amrani, zowel 1-2 en 2-2 liet noteren.

In blessuretijd werd Nunspeet nog wel een strafschop onthouden maar over de gehele wedstrijd was een gelijkspel terecht. Met dit punt blijft Nunspeet aanhaken bij het linker rijtje.

Op 28 januari 2023 speelt Nunspeet op Sportpark De Wiltsangh om 14:45 uur tegen koploper Montfoort SV ’19.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Max Jansen, Karim Mulder, Dominique van de Grift, Melle van der Woude [Noah Mulder], Lars ten Dolle, Emiel Goud [Maikel van de Wijk], Reijer Roelofsen [Vincent Huisman] en Jonathan van ´t Hof [Max Engelmann]

Opstelling vv HBOK:
Joey Potveer, Nerivio Kasanwirjo, Donny Rijnink [Donny Ruder], Vasco Lo-Ning-Hing, Dani Braspenning, Max Sajet, Dennis Kaars, Romello Austin [Jeffrey Bok], Davey Claus [Bilal El Amrani], Tom de Lange en Mariano Olf

Scoreverloop:
37e min. 0-1 Jonathan van ’t Hof