Zaterdag 4 februari 2023
1e klasse A West

“Nunspeet gaat voor de 2e periode!

Door de winst op en bij vv De Meern heeft Nunspeet na 6 wedstrijden de eerste plaats in de tweede periode stevig in handen. Naaste concurrent Roda 46 volgt met 1 punt achterstand maar een wedstrijd minder. Nunspeet zal de resterende wedstrijden dus moeten winnen om deze prijs, met zicht op promotie te winnen. Te beginnen komende zaterdag thuis tegen Argon.

Afgelopen zaterdag startte Nunspeet afwachtend bij vv De Meern. De eerste kansen waren dan ook voor de thuisploeg, maar keeper Jardi Niebeek wist zijn doel schoon te houden met een paar goede reddingen.

Het duurde tot de 35e minuut voordat het eerste doelpunt genoteerd kon worden. Melle van der Woude gaf vanaf links voor op spits Roelofsen. Echter mistte deze de bal waardoor de keeper van vv De Meern op het verkeerde been gebracht werd en de voorzet van van der Woude zomaar in het doel belandde. 0-1 voor Nunspeet wat tevens de ruststand betekende.

In de tweede helft een beter voetballend Nunspeet dat vv De Meern zeker de baas was, het duurde echter tot de 60e minuut voordat de beslissende 0-2 aangetekend kon worden. Vanuit een schitterend genomen hoekschop was het Dominique van de Grift die bij de tweede paal raak wist te koppen.

In de 73e minuut een identieke situatie. Hoekschop vanaf rechts goed genomen door Max Jansen en perfect ingekopt door de van een blessure teruggekeerde spits Huisman 0-3 in het voordeel van Nunspeet.

Een paar minuten voor het eindsignaal wist vv De Meern de eretreffer te scoren, onoplettendheid bij een ingooi zorgde ervoor dat de vv De Meern spits, Abel Prins, eenvoudig binnen kon schieten, 1-3.

Het slotakkoord was echter weer voor Nunspeet, Jonathan van’t Hof ontsnapte opnieuw aan zijn directe bewaker en met een scherpe voorzet wist van’t Hof Maikel van Wijk te bereiken, die beheerst de eindstand op 1-4 wist te zetten. Kortom Nunspeet trekt de stijgende lijn door en gaat op dit moment aan de leiding in de 2e periode.

Komende zaterdag, 11 februari, wacht op sportpark De Wiltsangh de belangrijke thuiswedstrijd tegen sv Argon . Aanvang 14.45 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Max Jansen, Karim Mulder, Dominique van de Grift [62e min. Jonathan van ´t Hof], Melle van der Woude [88e min. Fabian Zoet], Lars ten Dolle, Emiel Goud, Reijer Roelofsen [67e min. Vincent Huisman] en Noah Mulder [88e min. Maikel van der Wijk]

Opstelling vv De Meern:
Amine Rahou, Trevor Mulders, Sven Jansen, Sander van Laar [Lars Bootsma], Noah Samson, Indy van de Poll, Roel van Wiggen, Remco de Smit [ Tom Gentenaar], Bob Prins, Abel Prins en Junior Welten [Daiminos Damkalis]

Scoreverloop:
35e min. 0-1 Melle van der Woude