Zaterdag 11 februari 2023
1e klasse A West

“Nunspeet beleeft off day….”

Afgelopen zaterdag leek een prachtige middag te gaan worden op sportpark De Wiltsangh. Het 1000e lid werd verwelkomt op de middenstip, koppositie tweede periode kon verstevigd worden en veel publiek langs de lijn. Het liep allemaal anders….na een goed eerste kwartier van Nunspeet kreeg Argon meer zelfvertrouwen en scoorde zelfs de 0-1. Na de thee liep Argon in vier minuten uit naar 0-3, Nunspeet bracht de spanning terug tot 1-3, maar Argon stelde daarna de zege veilig door tien minuten voor het eindsignaal van de matig leidende scheidsrechter Peter de Waard de 1-4 op het bord te zetten.

In het begin van de wedstrijd was Nunspeet gevaarlijk met een paar goede mogelijkheden. In dit eerste kwartier werden een drietal 100% kansen gecreëerd door o.a. Jonathan van ’t Hof en Melle van der Woude. Nunspeet werkte in dit kwartier veel met hoge ballen voor het doel waar de afgelopen weken zoveel succes mee geboekt was. Na dit eerste kwartier was het over voor Nunspeet.

Argon kwam in aanvallend opzicht steeds beter in het spel. Nadat enkele pogingen van Argon over de doellat scheerde en een vrije trap van Bart van der Voort in de muur eindigde, was het vlak voor rust wel raak voor Argon. Een afgeslagen aanval belandde voor de voeten van Justin Schouten die alle ruimte kreeg om af te drukken, onhoudbaar voor doelman Jardi Niebeek sloeg de bal precies in de kruising tegen het net 0-1.

Hoewel Nunspeet de tweede helft Argon onder druk probeerde te zetten leverde dat geen doelpunten op. Het was Argon die in aanvallend opzicht het spel van Nunspeet ontregelde. Zo werd door goed storend werk de bal veroverd op het middenveld en met een steekpass wist Argon Max Oliemans vrij te spelen, 0-2. Vijf minuten later was het al weer raak, 0-3.

Twee minuten later was het eindelijk Nunspeet dat wat terug wist te doen, een vrije trap vanaf rechts werd door Andrew Galea onhoudbaar ingekopt 1-3. Nunspeet probeerde daarna nog wel door te drukken, maar het kwam niet verder dan een kopbal van invaller Vincent Huisman. Even later gevolgd door een van richting veranderde bal en was keeper Niebeek kansloos 1-4. Nunspeet kreeg nog een uitgelezen kans om iets terug te doen, maar Maikel van Wijk miste de toegekende penalty.

Conclusie: een off day voor Nunspeet, maar doordat alle directe concurrenten gelijk speelden behoudt Nunspeet de kans op de tweede periode. Zaterdag 4 maart ontvangt Nunspeet directe concurrent Zuidvogels……

In de tussenliggende periode oefent Nunspeet op zaterdag 18 februari in Kampen, om 15:00 uur, tegen Go Ahead Kampen. Op donderdag 23 februari a.s. volgt op Sportpark De Wiltsangh een oefenwedstrijd tegen DOS Kampen. Aanvang 20:00 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu 70e min. Maikel van der Wijk], Andrew Galea, Max Jansen, Karim Mulder, Dominique van de Grift [46e min. Noah Mulder], Melle van der Woude, Lars ten Dolle, Emiel Goud, Reijer Roelofsen [58e min. Vincent Huisman] en Jonathan van ’t Hof

Opstelling sv Argon:
Juran Doezeman, Bart van der Voort, Jordy Zwaneveld [74e min. Erkelly Dumas de Sa], Cas Jansen, Justin Schouten, Sven Beek [79e min. Marvin Samseer], Bas Boelhouwer, Max Oliemans [85e min. Mika Keizers], Dylan Bergkamp, Step Keulemans [79e min. Tim Waning] en Raoul van Wijk

Scoreverloop:
41e min. 0-1 Justin Schouten
50e min. 0-2 Max Oliemans
54e min. 0-3 Max Oliemans
57e min. 1-3 Andrew Galea
80e min. 1-4 Dylan Bergkamp

Bijzonderheden:
Maikel van der Wijk mist in 87e min. een strafschop

Gele kaart:
vv Nunspeet:
Karim Mulder, Lars ten Dolle en Dominique van de Grift
sv Argon:

Rode kaart:
vv Nunspeet:
sv Argon:

Scheidsrechter: de heer P. de Waard
Assistent scheidsrechters: de heren J. Frens en H. Boelhouwer

Man of the Match:
Na afloop van de wedstrijd vv Nunspeet- sv Argon werd Karim Mulder gehuldigd als Man of the Match. In verband met studieverplichtingen in het buitenland zal Karim de komende wedstrijden missen.

Klik hier voor de samenvatting [opname&montage Cor Fidder]