Nadat Nunspeet vorige week zaterdag in Kampen oefende tegen Go Ahead Kampen (2-1 verlies), stond afgelopen donderdagavond op Sportpark De Wiltsangh de oefenwedstrijd tegen DOS Kampen op het programma. Deze oefenwedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel. Doelpuntenmaker aan Nunspeet zijde was Rick Stokvis, jeugdig talent uit de Nunspeet jeugdopleiding.

In de beginfase hanteerde Nunspeet een hoog tempo. Het snelle spel leverde Nunspeet wel veel slordigheden op. Na een half uur bleek DOS Kampen duidelijk de bovenliggende partij. De ploeg uit Kampen gaf weinig ruimte aan de Nunspeet voorwaartsen.

Na de rust veranderde het spelbeeld nauwelijks. DOS Kampen verdedigde consequent. In de 51e minuut zetten de gasten een voorsprong op het scorebord. Via een geplaatst schot werd doelman Sean Poot kansloos gelaten: 0-1. Sean Poot maakte na maandenlange afwezigheid door een ernstige blessure zijn rentree in het doel van Nunspeet.

Na deze achterstand trok Nunspeet de wedstrijd naar zich toe. Eerst werd een gelijkmaker nog afgekeurd, maar in de 77e minuut viel alsnog het verdiende doelpunt. Jongeling Rick Stokvis wist met een kopbal doelman Kevin Dijkstra te verschalken.

Zaterdag herstart Nunspeet de competitie thuis tegen Zuidvogels, aanvang 14:45 uur.