Zaterdag 18 maart 2023
1e klasse A West

“Nunspeet verliest nipt van koploper.”

Afgelopen zaterdag was koploper BOL de tegenstander van vv Nunspeet. Geen eenvoudige opgave. In het begin van de wedstrijd was het doelman Jardi Niebeek die Nunspeet overeind hield. Hij moest er zelfs een strafschop voor stoppen. Dat deed hij met veel flair. Aanvallend kon Nunspeet er weinig tegenover stellen. De rust brak aan met de brilstand.

In de tweede helft pakte Nunspeet het wat energieker aan. Het spel was in evenwicht en Nunspeet kreeg enkele scoringskansen. Verder dan het treffen van paal en lat kwam het echter niet. De wedstrijd leek op een gelijkspel uit te draaien totdat in de 81e minuut Ruben Beentjes het team uit Broek op Langedijk op een 0-1 versprong schoot. Dit na laks ingrijpen van verdediger Andrew Galea. Het lukte de Nunspeters daarna niet meer om de gelijkmaker te scoren.

Door deze derde nederlaag op rij raakt Nunspeet in de problemen. De afstand met de achtervolgers is danig geslonken. Volgende week krijgt Nunspeet de kans om het puntentotaal op te vijzelen in de wedstrijd tegen NSC in Nijkerk. Aanvang 14.30 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Max Jansen, Max Engelmann, Fabian Zoet [77e min. Ruben Kappers], Bram van de Worp, Lars ten Dolle, Melle van der Woude [31e minuut Vincent Huisman], Jonathan van ’t Hof en Emiel Goud

Opstelling csv BOL:
Romain de Jong, Mike Molenaar, Jeroen Korver, Jack Schoon, Bas Jonker, Martijn Ton, Timon Plak, Ruben Beentjes [76e min. Tristan Verbeek], Thimo Schouwink, Jurre van Lingen [63e min. Rik Molenaar]en Lex Duijs [86e min. Bas de Jong]

Scoreverloop:
75e min. 0-1 Ruben Beentjes

Bijzonderheden: 12e min. Jardi Niebeek stopt strafschop Ruben Beentjes

Gele kaart:
vv Nunspeet:
Fabian Zoet en Lars ten Dolle
csv BOL: Timon Plak

Rode kaart: