Technische Commissie is blij dat Marnix als “sterkhouder” van onze selectie ook volgend seizoen voor Nunspeet zal uitkomen. Marnix zal dan zijn 11e seizoen (!) als selectiespeler in gaan.

Op dit moment werkt hij keihard aan zijn come back na een slepende blessure. Als alles meezit kan er wellicht dit seizoen nog een beperkt aantal speelminuten gemaakt worden maar anders vertrouwen we erop dat hij komend seizoen top-fit aan de voorbereiding kan beginnen.

Tijdens de gesprekken met de Technische Commissie heeft Marnix duidelijk gemaakt over de ambitie te beschikken om met Nunspeet en de Nunspeetse jeugd een mooie voetbaltoekomst neer te zetten. Doordat hij dit seizoen zijn voeten nog niet veel heeft kunnen laten spreken wil hij graag gebruik maken van de mogelijkheid om zich te richten tot onze jeugd, vrijwilligers, leden en supporters van de vereniging.

Technische Commissie vv Nunspeet

Beste leden, vrijwilligers en trouwe supporters van onze mooie club,

Het is alweer even geleden dat ik ons prachtige blauwgele tenue mocht aantrekken. Graag geef ik een update over mijn huidige situatie. Ik wil jullie dan ook graag het volgende laten weten:

We hebben vorig seizoen een fantastisch seizoen gedraaid. Na jaren van vechten tegen degradatie, speelden we ineens mee om de hoofdprijzen. Onverwachts, maar zeker niet onterecht. In de loop van de tweede seizoenshelft ontstonden er bij mij wat hamstring -en bilspierklachten. Klachten die om rust vroegen, maar door de situatie waarin we zaten was hier geen tijd voor. Door de goede zorgen van onze medische staf kon ik mijn wedstrijden blijven spelen.

In de zomer hield ik rust, maar dat bleek niet genoeg. Al snel kwamen de klachten in de voorbereiding terug, alleen nu sneller en heftiger. Dusdanig heftig dat voetballen onmogelijk werd en dat is het nog steeds zo. Enorm frustrerend natuurlijk!

Ik krijg dan ook wel eens de vraag of ik denk dat het nog goedkomt. Mijn antwoord daarop is ja! Wanneer, dat durf ik niet te zeggen, maar ik ben op de achtergrond hard aan het werk aan mijn herstel en ik ben positief gestemd.

We beleven een raar seizoen. Goede wedstrijden worden afgewisseld met slechte en de versterkte degradatieregeling zorgt voor extra druk van onderaf. Toch denk ik dat er dit seizoen nog allerlei mooie dingen kunnen ontstaan. En ook van volgend seizoen verwacht ik veel. Met een nieuwe staf, die gaat voortborduren op de goede basis die de huidige staf heeft gelegd.

Ik heb dan ook besloten dat ik graag nog een seizoen verder ga als selectiespeler bij Nunspeet 1. We hebben denk ik een fantastische talentvolle spelersgroep met heel veel mogelijkheden waar ik graag onderdeel van ben en blijf! Ik vind dan ook dat het vorige seizoen geen incident moet zijn, maar dat het de standaard moet zijn dat vv Nunspeet meespeelt om de bovenste plaatsen in de 1e klasse.

Het is mooi om te merken hoe de club leeft. Als ik zie hoeveel mensen er wekelijks komen kijken en ik vergelijk dit met tegenstanders in de competitie, dan denk ik dat we daar als club trots op mogen zijn. Dit gezegd hebbende hoop ik dat jullie de groep de komende belangrijke weken blijven steunen! Ik zie en spreek jullie graag snel langs de lijn.

Een sportieve groet,
Marnix Tissingh