Zaterdag 1 april 2023
1e klasse A West

“Nunspeet wint van Olympia.”

Na een slechte reeks met maar liefst 4 nederlagen op rij heeft Nunspeet zaterdag de gasten met lege handen richting Gouda teruggestuurd en door de overwinning aansluiting gehouden met de sub-top. Als het inhaalduel van komende zaterdag tegen SDC Putten ook met winst kan worden afgesloten, ziet de stand op de ranglijst er weer totaal anders uit.

Net als in verschillende andere wedstrijden dit seizoen startte Nunspeet slap aan het duel. Binnen 5 minuten kwamen de gasten uit Gouda al op een voorsprong door een snelle counter over de rechterzijde met een goede voorzet en een oplettende spits die de verdediging van Nunspeet het nakijken gaf.

Op het kletsnatte sportpark De Wiltsangh moest Nunspeet alles op alles zetten om de snel opgelopen achterstand weg te werken. Olympia maakte het aanvallende voetbal lastig doordat men met 11 spelers in het strafschopgebied elke voorzet weg wist te werken.

Toch was het 10 minuten voor de rust Dominique van de Grift die de gelijkmaker wist aan te tekenen, een weggekopte bal wist Dominique vanaf de rand van de zestien meter feilloos binnen te schieten 1-1. Dit betekende tevens de ruststand.

Direct na de rust was het de snelle Emiel Goud die de verdiende voorsprong op zijn schoen had. Echter wist de doelman zijn schot te keren. Een paar minuten later was spits Vincent Huisman dicht bij de 2-1, zijn kopbal verdween centimeters naast de verkeerde kant van de paal. Maar in de 62e minuut was het wel raak, Max Jansen verliet zijn verdedigende stelling en haalde vanaf een meter of 25 verwoestend uit, zijn schot verdween onhoudbaar in de kruising.

Olympia moest nu wel komen, maar de Nunspeet verdediging hield goed stand, 10 minuten voor tijd was het opnieuw Max Jansen die wist te scoren. Dribbelend over de middenlijn zag hij de doelman van Olympia te ver voor zijn doel staan en met een prachtige trap wist Jansen vanaf verre afstand raak te schieten. Dit doelpunt wist scheidsrechter Roelof Luinge zelfs te verrassen en deze knipoogde als blijk van bewondering richting Max Jansen.

Eindstand 3-1 in het voordeel van Nunspeet, een prestatie van formaat voor het team van Lucas Hoekman waarin veel jeugdig talent naar behoren presteerde! En Rik Stokvis, 1e jaars O19-1 speler, zijn debuut in Nunspeet 1 maakte.

A.s zaterdag speelt Nunspeet op Sportpark Putter Eng de inhaalwedstrijd tegen SDC Putten. Aanvang 14:30 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andre Galea, Ruben Kappers, Dominique van de Grift, Rik Stokvis, Emiel Goud, Dani Schmitz [59e min. Jonathan van ’t Hof], Vincent Huisman, Max Jansen en Fabian Zoet

Opstelling GC&FC Olympia:
Mees van den Berg, Tom de Joode, Tim Ratsma, Gregory Castano [68e min. Robin Spaans], Niels Harfterkamp, Aartjan van Dijk, Olivier van den Berk [81e min. Haitam el Harti], Jason Jeremy de Freitas, Lion van de Velde [81e min. Sylvo Jager], Jip Kolenbrander [77e min. Fokko Bruning] en Lucas Min

Scoreverloop:
4e min. 0-1 Jip Kolenbrander
34e min. 1-1 Dominique van de Grift
61e min. 2-1 Max Jansen
78e min. 3-1 Max Jansen

Gele kaart:
vv Nunspeet:
Enes Keklikoglu en Emiel Goud