Zaterdag 15 april 2023
1e klasse A West

“Nunspeet verslaat Monnickendam.

Na de 6-1 nederlaag, van vorige week, tegen SDC Putten vertrok Nunspeet zaterdag jl. voor de belangrijke uitwedstrijd naar Monnikendam. Op het eigen sportpark De Wiltsangh werd een aantal maanden geleden een gevoelige 0-2 nederlaag geleden. Tijd voor revanche!

Het team van onze hoofdtrainer Lucas Hoekman startte in een verrassende formatie. Zo had keeper Sean Poot voor het eerst dit seizoen een basisplaats, keerden Reijer Roelofsen en Enes Keklikoglu terug in de basis samen met de talentvolle youngsters Ruben Kappers, Rik Stokvis en Fabian Zoet.

Nunspeet begon opnieuw ongelukkig, binnen 10 minuten werd er tegen een achterstand aangelopen. Dit keer onterecht doordat een buitenspel situatie niet werd bestraft door de overigens verder goed leidende scheidsrechter.

Nunspeet rechtte hierop de rug en zette een tandje bij, zo was Max Jansen dichtbij de gelijkmaker met een schitterende vrije trap van buiten de zestien meter. Na een kwartier de terechte gelijkmaker, Emiel Goud gaf een voorzet op maat op de inlopende Vincent Huisman die schitterend raak kopte. Even later een goede kans voor Dominique van de Grift, zijn schot werd met moeite gekeerd door de keeper.

De verdiende 1-2 viel een aantal minuten later alsnog. Een door de keeper weggewerkte bal kon op het middenveld worden opgevangen door youngster Rik Stokvis die zich niet bedacht en van grote afstand het doel wist te treffen. Dit betekende tevens de ruststand.

Een kwartier na rust was het Emiel Goud die de beslissende 1-3 liet aantekenen. Op een lange bal ging de Nunspeet spits door en wist met zijn linkervoet de bal achter de keeper te werken. Hierdoor boekte Nunspeet een belangrijke overwinning die gelet op het aantal kansen zomaar veel hoger had kunnen uitvallen.

Komende zaterdag start Nunspeet de finalereeks van 5 wedstrijden op het eigen sportpark De Wiltsangh tegen directe concurrente Roda’46.

De gasten uit Leusden hebben slechts 1 punt meer dan Nunspeet. Bij winst zal Nunspeet de gasten dan ook voorbij gaan op de ranglijst en wordt de “gevaarlijke” 10e plaats op de ranglijst achter gelaten. In Leusden werd een 3-1 nederlaag geleden. De wedstrijd begint om 14:45 uur. Iedereen hartelijk welkom!

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Reijer Roelofsen, Ruben Kappers, Max Jansen [Dani Schmitz], Dominique van de Grift, Rik Stokvis, Fabian Zoet, Emiel Goud [Jonathan van ´t Hof]en Vincent Huisman

Opstelling vv Monnickendam:
Luc Boontje, Nick Rensen [Bas Blok], Mark van Geemen, Jesse Braspenning [Kaj Rensen], Daan Pruim, Donny Reugebrink [Jim Visser], Samir Moustafa, Amine Aboutaleb [ Tom Pruim], Damian Viedma, Jeffrey Gits en Sijmen de Waart

Scoreverloop:
7e min. 1-0 Damian Viedma