Het einde van de competitie 2022/2023 nadert gestaag. Voor ons vlaggenschip staat er nog heel veel op het spel.
Zoals de titel weergeeft, het team van onze hoofdtrainer Lucas Hoekman staat aan de vooravond van 5 zinderende finales.

“Vrees”
Om te beginnen “vrees”, op dit moment bezet Nunspeet 1 de 10e plaats op de ranglijst, dit betekent nacompetitie met diverse degradatie/ promotie wedstrijden voor de 2e klasse.

De onderste 3 teams [nrs. 12, 13 en 14 van de ranglijst] degraderen direct naar de 2e klasse en de nummers 10 en 11 van de ranglijst zijn veroordeeld tot de nacompetitie voor deze promotie/ degradatie reeks. Het is dus van belang om ten minste op de 9e plaats te eindigen.

Op dit moment is het verschil tussen nummer 5 van de ranglijst (SDC Putten) en nummer 10 (Nunspeet) slechts 2 punten!

“Hoop”
“Hoop” maar het kan allemaal ook zomaar anders gaan, hiervoor zijn twee routes. Het winnen van de 3e periode. In de derde periode staat Nunspeet op korte afstand (- 3 punten) van koploper Zuidvogels. Met nog 5 duels te gaan is het winnen van de 3e periode dus ook nog steeds een reële mogelijkheid.

Daarnaast kan de nummer 4 van de competitie wellicht een plaats in de nacompetitie voor promotie naar de 4e divisie toebedeeld krijgen, bijvoorbeeld als de kampioen ook een periodetitel op zak heeft. Diverse scenario’s zijn hiervoor mogelijk. Op dit moment staat Nunspeet (-5 punten) achter op ZOB, dat de 4e plaats in handen heeft en op 13 mei een bezoek aan Nunspeet brengt.

Resterend programma:
22 april, thuis Nunspeet – Roda’46 ( 3-1 verlies)
29 april, uit FC de Bilt – Nunspeet ( 2-1 winst)
13 mei, thuis Nunspeet – ZOB ( 3-1 winst)
20 mei, uit SV Montfoort – Nunspeet ( 3-0 winst)
27 mei, thuis Nunspeet – HBOK ( 2-2 gelijk)

Komende zaterdag start Nunspeet de finalereeks van 5 wedstrijden op het eigen sportpark De Wiltsangh tegen directe concurrente Roda’46. De gasten uit Leusden hebben slechts 1 punt meer dan Nunspeet. Bij winst zal Nunspeet de gasten dan ook voorbij gaan op de ranglijst en wordt de “gevaarlijke” 10e plaats op de ranglijst achter gelaten. In Leusden werd een 3-1 nederlaag geleden. De wedstrijd begint om 14.45 uur. Iedereen hartelijk welkom!

Klik hier voor alle thuiswedstrijden van zaterdag 22 april.