Zaterdag 20 mei 2023
1e klasse A West

“Nunspeet verliest van titelkandidaat.”

Afgelopen zaterdag ging Nunspeet op bezoek bij titelkandidaat Montfoort. Voor trainer Werner Pluim de 2e wedstrijd onder zijn leiding waar de wedstrijd tegen ZOB met 2-3 verloren ging, was het zaak een goede wedstrijd op de mat te leggen.

Ondanks het grote verschil op de ranglijst was het zaterdag een goed voetballend Nunspeet dat Montfoort het regelmatig moeilijk wist te maken. Zo was het in de 2e minuut al bijna raak, Emiel Goud wist met zijn snelheid directe tegenstander achter zich te laten, maar zijn voorzet wist Vincent Huisman net niet te bereiken.

Nog geen 10 minuten opnieuw een grote kans voor Nunspeet maar de 0-0 tussenstand bleef op het scorebord staan. Na 20 minuten de eerste kans voor Montfoort een afstandsschot werd slecht verwerkt door keeper Sean Poot, maar Montfoort wist hier niet van te profiteren.

Na 30 minuten leek Nunspeet recht te hebben op een strafschop. Jonathan van’t Hof werd in kansrijke positie ouderwets pootje gehaakt, maar de scheidsrechter zag hierin geen overtreding.

Toch kwam Nunspeet verdiend op de 0-1. Opnieuw een goede voorzet vanaf rechts van Enes Keklikoglu werd keurig afgerond door Melle van der Woude.

In de 2e helft een ongewijzigd Nunspeet dat, opvallend, het beste van het spel wist te behouden. Zo was het opnieuw Goud die de wedstrijd direct naar rust in het slot had kunnen gooien maar zijn inzet was helaas net niet hard genoeg.

Na 15 minuten trapte de scheidsrechter in een regelrechte schwalbe van Montfoort aanvaller, Denny van Loen, vanaf de middenlijn beoordeelde de leidsman de schwalbe als strafschop. Dit cadeautje werd vakkundig uitgepakt door Montfoort 1-1.

Tien minuten voor het eind wist de thuisploeg geheel tegen de verhoudingen in de winnende treffer binnen te rommelen en stond Nunspeet met lege handen…

Wat rest is het terugkijken op een goede wedstrijd tegen een titelkandidaat en volgende week volle bak tegen concurrent HBOK op het eigen sportpark De Wiltsangh. Aanvang 14.30 uur.

Om directe degradatie te voorkomen moet er minimaal een punt gehaald worden, met dezelfde inzet als afgelopen zaterdag is dit zeer zeker mogelijk.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Ruben Kappers [Rik Stokvs], Jonathan van ’t Hof [Cas Foppen], Bram van de Worp [Max Engelsmann], Emiel Goud, Melle van der Woude [Frank Bronkhorst], Vincent Huisman [Marijn Haze], Lars ten Dolle] en Fabian Zoet

Opstelling Montfoort sv ’19:
Johan Verkerk, Nicky Besamusca, Don Mimpen, Daan v/d Poll [Timo Bakker], Denny van Loen, Thomas Koense, Randy Meeuwsen [Jesper Kolfschoten], Ricardo Bakker, Bart Roelofs [Casper van Rooijen], Teun Ros en Joey Ede [Junior Kolfschoten]

Scoreverloop:
45e min. 0-1 Melle van der Woude
61e min. 1-1 Denny van Loen (strafschop)
74e min. 2-1 Denny van Loen

Gele kaart: