Zaterdag 10 juni 2023
Nacompetitie 1e klasse A West – 2e klasse A-B-C

“Het doek is gevallen, Nunspeet alsnog naar de 2de klasse gedegradeerd.”

Nadat in de laatste competitiewedstrijd, door winst op HBOK, rechtstreekse was afgewend, was Nunspeet veroordeeld tot het spelen van de nacompetitie om alsnog degradatie naar de 2de klasse te voorkomen. Nadat vorige week van HCSV Zwaluwen ’30 was gewonnen, stond in de halve finale de wedstrijd tegen HC&FC Victoria op het programma.

Op een warm en goedgevuld sportpark de Wiltsangh speelde Nunspeet in de halve finale van de nacompetitie tegen HC&FC Victoria. Het was Victoria dat in de 5e minuut op een 0-1 via Rik Langhout voorsprong kwam. Een bekeken balletje van Bram van de Worp zorgde acht minuten later voor de gelijkmaker 1-1.

De wedstrijd kwam pas in de laatste paar minuten van de wedstrijd tot een uitermate climax. Wanneer Max Janssen in de 88e minuut een vrije trap achter de doelman van Victoria schoot en Nunspeet in pole position zette voor een finale plek. De vreugde aan Nunspeet kant was van korte duur, als scheidsrechter Roeleveld in de 90e minuut de bal op 11 meter legt. Het was Sean Poot die de inzet van Rik Langhout stopte. Poot zou daarbij vroegtijdig van zijn lijn zijn gekomen en waardoor scheidsrechter Roeleveld de strafschop over liet nemen. Dit keer faalde Langhout niet en schoot de bezoekers op gelijke hoogte. Waar heel Nunspeet in de laatste minuut van de blessuretijd aan een strafschop dacht, was het scheidsrechter Roeleveld die hier niet in meeging, wat rest was een verlening.

In de eerste vijf minuten van de verlening schoot Victoria de hoop op behoudt in de 1e klasse met twee doelpunten aan diggelen. De ploeg uit Loosdrecht zette zichzelf hiermee in een zetel voor de finale van de nacompetitie. In het restant van de verlening lukte het Nunspeet niet meer om de achterstand om te draaien en degradeert hierdoor naar de 2e klasse.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Frank Bronkhorst [61e min. Max Jansen], Andrew Galea, Ruben Kappers [100e min. Max Engelmann], Jonathan van ’t Hof [113e min. Marnix Tissingh], Bram van de Worp [100e min. Rik Stokvis], Emiel Goud, Melle van der Woude, Vincent Huisman [61e min Dominique van de Grift], Lars ten Dolle en Fabian Zoet [105e min. Cas Foppen]

Opstelling HC&FC Victoria:
Daniel Veen, Bryan Jansen [46e min. Lucas van Esterik], Jim van der Scheer, Dimitri Krommenhoek, Hessel Witkop [76e min. Benjamin Wase], Jason Buck, Finn Westerveld [115e min. Sander Assenberg], Rik Langhout, Colin Buck [89e min. Coen Tempelaars], Dennis van den Hazel [115e min. Sem Ros] en Luc den Otter [76e min. Lars Reuling]

Scoreverloop:
5e min. 0-1 Finn Westerveld
13e min. 1-1 Bram van de Worp
88e min. 2-1 Max Jansen
90e min. 2-2 Rik Langhout
91e min. 2-3 Benjamin Wade
94e min. 2-4 Finn Westerveld

Gele kaart: