De KNVB heeft vandaag de indelingen voor de standaardteams gepubliceerd.

Teams hebben voor aanvang van het afgelopen seizoen opnieuw de mogelijkheid gehad om aan te geven of ze horizontaal willen overstappen. Dit betekent dat teams konden overstappen van speeldag met behoud van speelniveau. 28 teams hebben gebruik gemaakt van deze mogelijkheid. Daarnaast was de promotie- en degradatieregeling in het seizoen 2022/’23 anders dan verenigingen voorheen gewend waren. Dit komt doordat de voetbalpiramide met ingang van het seizoen 2024/’25 veranderd wordt.

Hierdoor is het aanbod van teams voor het seizoen 2023/’24 op de zaterdag en de zondag verschoven. Het aantal poules op zowel zaterdag als zondag wijkt af ten opzichte van afgelopen seizoen. Door het totaal aantal beschikbare teams kan het zijn dat een poule niet meer uit 14 teams bestaat. Hiervoor is gekozen vanwege het aanbod per klasse, maar ook om te voorkomen dat verenigingen, met name in de lagere klassen, heel ver moeten reizen voor hun wedstrijden.

Nunspeet komt in het seizoen 2023-2024 uit in de 2e klasse H Oost. Onderstaand de volledige indeling:

• AGOVV (Apeldoorn)
  • vv DOS Kampen
  • sv Epe
  • sv Hatto Heim (Hattem)
  • vv Heerde
  • vv Hierden
  • FC Horst (Ermelo)
  • IJVV (IJsselmuiden)
  • vv Nunspeet
  • vv SVI (Zwolle)
  • vv Unicum (Lelystad)
  • vv WVF (Zwolle)
  • ZZVV (Zuidwolde)

De publicatie van het wedstrijdschema van categorie A (reguliere competitie) volgt op zaterdag 12 augustus. De competitie start in het weekend van 23 en 24 september. Daarvoor start al de bekercompetitie, op 2 en 3 september. De bekerindelingen worden op 11 augustus gepubliceerd, de wedstrijdschema’s op 12 augustus.