Zaterdag 2 september 2023
Districtsbeker Oost

Na de voorbereiding met het Stella Nederlaagtoernooi met overwinningen op DVC ’26 [5-0] en DOS ’37 [2-1] en verlies tegen Go Ahead Kampen [1-3] en een 3-1 nederlaag in de oefenwedstrijd tegen ZAC, stond zaterdag jl. de eerste poule-wedstrijd van de Districtsbeker op het programma.

Nunspeet is ingedeeld in een poule met sv Nieuwleusen, SVI en WHC. In de eerste wedstrijd van de poule-fase trad Nunspeet op Sportpark de Wiltsangh aan tegen WHC.

In de 10e minuut kwam WHC door een schitterend afstandsschot van Jurian van den Brink op een 0-1 voorsprong. Nadat Jonathan van ’t Hof in het strafschopgebied onreglementair ten val was gebracht, had Max Jansen de kans Nunspeet weer op gelijke hoogte te brengen. Zijn inzet werd echter door doelman Leon ter Wielen gekeerd. Ook in de rebound slaagden Emiel Goud en Mustafa Kalkan er niet in de bal in het doel te krijgen.

Op slag van rust was het Asse Visscher die alsnog de verdiende gelijkmaker scoorde. Na een voorzet van Emiel Goud wist de WHC doelman de inzet van Visscher nog te keren, maar in de rebound wist Visscher de doelman alsnog te verschalken, 1-1. Dit was tevens de ruststand.

Aan het eind van de wedstrijd, toen Dean van Ooijen door een beuk neerging, sloeg nog even de vlam in de pan. Nadat de rust weergekeerd was, toonde scheidsrechter de Gier een gele en een rode kaart aan 2 WHC spelers en beëindigde de wedstrijd.