De Businessclub vv Nunspeet heeft het nieuwe seizoen 2023-2024 met een zeer geslaagde golfmiddag om de Carlie Schipper Wisselbokaal geopend. Al diverse jaren is het gebruikelijk dat de leden van de Businessclub vv Nunspeet het voetbalseizoen openen bij de Nunspeetse Golfbaan Het Rijk van Nunspeet.

Donderdag 14 september jl. waren er totaal 35 personen die daar elkaar weer ontmoeten. Door te weinig deelname moest helaas de clinic worden afgezegd, maar die deelnemers kwamen wel borrelen en eten.

Door het plotseling overlijden van de organisator Carlie Schipper is besloten als eerbetoon de “Carlie Schipper wisselbokaal” beschikbaar te stellen voor de beste golfer. Deze zal in het businesshome worden neergezet als herinnering aan Carlie.

De 26 golfers werden om 13:00 uur ontvangen met koffie en heerlijke appeltaart en welkom geheten door de secretaris businessclub Betty Wieteler-Bruijnes, hieronder veel vrienden en veteranen die Carlie goedgekend hebben. Zij deden mee aan een 9 hole wedstrijd – Lus Oost. Het weer was perfect en allen genoten van een prachtige middag. Inmiddels hadden de businessleden die na de wedstrijd zouden komen zich ook bij de groep aangesloten en werden hartelijk welkom geheten door Dries Huisman, bestuurslid businessclub.

Na de wedstrijd was er een hapje en een drankje , waarna de prijzen werden uitgereikt door Betty en medeorganisator Herman van Gemert en Henk Vierhout. Herman bracht nog een eerbetoon aan Carlie en vond het fijn dat deze golftraditie toch doorgezet wordt.

Hierna stelde de nieuwe hoofdtrainer Werner Pluim zich voor, die samen met zijn assistent-trainer Rob Kabboord onze gasten waren deze middag. Werner vertelde e.e.a. over zijn periode als o.a. speler, trainer 2e selectie bij vv Nunspeet maar nu als hoofdtrainer en wat zijn ambitie met zijn trainersstaf is voor dit seizoen, nl. promotie terug naar de 1e klasse, maar dat willen veel meer teams in de 2e klasse. Ook Rob vertelde nog hoe en hij en Werner elkaar aanvullen met de te nemen beslissingen. Ook werden nog diverse vragen gesteld aan het trainersduo. Beide heren kregen een boeket bloemen als welkom en werden veel succes toegewenst voor dit seizoen.

Betty bedankte daarna Herman en Henk met een mooi boeket bloemen, voor hun hulp bij deze bijzondere middag en het berekenen van de punten en scores. Herman gaf aan volgend seizoen weer te zullen helpen. Ook Betty werd bedankt met een bos bloemen en daarna kon men gebruik maken van het heerlijke warme buffet.

Prijswinnaars:
1e prijs en de Carlie Schipper wisselbokaal: Frits Diepenbroek
2e prijs: Marc Breden
3e prijs: Andre Plakke
winnaar de longest: Niels Schreuder
winnaar de neary: Marco Bruijnes

Al met al kan weer teruggekeken worden op een prachtige golfmiddag met prachtig weer en kon men weer gezellig netwerken met de mede businessleden. De datum voor 2024 zal z.s.m. gepland worden.

Namens Bestuur Businessclub vv Nunspeet,
Betty Wieteler-Bruijnes