Het bekeravontuur is voor vv Nunspeet dit seizoen op een teleurstelling uitgelopen.

De eerste wedstrijd, tegen WHC, eindigde nog verdienstelijk in een gelijkspel [1-1], maar de daaropvolgende wedstrijd tegen SVI ging met 4-2 verloren.

Afgelopen zaterdag stond het laatste duel, uit tegen en in Nieuwleusen op het programma. Ook aan deze strijd wisten de Nunspeters geen punt over te houden. Met een 4-0 nederlaag werden de Blauw-Gelen naar huis gestuurd.

Deze uitslag is enigszins geflatteerd daar Nunspeet een groot deel van de wedstrijd gelijkwaardig was aan de Overijsselse tegenstander. Pas in de eindfase werd Nunspeet totaal overlopen. De moraal en bezieling vloeiden weg uit het team.

Al na zeven minuten moest Nunspeet een klap incasseren. Nadat de defensie op de flank veel ruimte weggaf scoorde Leon de Raad met een harde schuiver. Nunspeet speelde daarna veel kansen bij elkaar maar wist er niet één te verzilveren. De gelijkmaker bleef daardoor helaas uit.

Na de rust scoorde Reinier Meijerink uit een vrije trap de 2-0. Vanaf dat moment speelde Nunspeet een kansloze en verloren wedstrijd.

Niet veel later soleerde Thomas Koobs door de Nunspeetse defensie en schoot van dichtbij raak. Een overtuigend afstandsschot van Randy Vink bracht de eindstand op het scorebord.

Nunspeet is door deze nederlaag uitgeschakeld voor het verdere verloop van het bekervoetbal en kan zich geheel gaan richten op de naderende competitie. Die start voor Nunspeet op 30 september met een uitwedstrijd tegen Unicum in Lelystad.

A.s. donderdag speelt Nunspeet nog een oefenwedstrijd tegen Go Ahead Kampen. De wedstrijd op Sportpark Midden-Wetering begint om 20:00 uur.