Zaterdag 7 oktober 2023
2e klasse H
Oost

“Nunspeet verslaat vv Heerde.”

Na de valse start in de eerste wedstrijd van de competitie, uit bij Unicum, met een 4-2 verlies [klik hier voor de samenvatting] stond de druk er zaterdag direct vol op in de derby tegen vv Heerde, er moest gewonnen worden om de aansluiting bij de top 3 te houden.

Na 90 minuten louter tevreden gezichten op sportpark De Wiltsangh, zoals trainer Werner Pluim na afloop ook toelichtte. De eerste helft had zeker teleurgesteld en niet aan de verwachtingen voldaan met een terechte 0-0 tussenstand.

Het waren zelfs de gasten die na 5 minuten gevaarlijk de aanval zochten, toch was het de thuisploeg die het eerste half-uur de beste kansen op een openingstreffer wisten te noteren. Kansen waren er voor Emiel Goud en Asse Visscher maar met een 0-0 ruststand zocht men de kleedkamer op.

In de tweede helft een beter spelende thuisploeg, met direct een goede mogelijkheid voor Asse Visscher. Het duurde toch nog even voordat de thuisploeg wist te scoren, bij een goede aanval over links werd de bal met de hand aangeraakt. De terechte toegekende penalty werd feilloos benut door Asse Visscher.

Een kwartier voor tijd was het opnieuw Asse Visscher die de wedstrijd besliste met een geplaatste kopbal. 2-0. Hierna volgden kansen voor Emiel Goud en Asse Visscher, maar het duurde tot de laatste 10 minuten voor het volgende doelpunt.

De 3-0 kwam op naam van Tariku de Visser, dit talent uit de eigen jeugd, wist vanaf de rand van de 16 meter de keeper van Heerde met een prachtig geplaatst schot te passeren.

Het slot, de 4-0, was voor Max Jansen. Op een voor hem bekende wijze wist Jansen een vrije trap van buiten de 16 meter feilloos binnen te schieten.

Samengevat een eerste helft die stroef op gang kwam, maar een goede afsluiting kende met een verdiende 4-0 overwinning.

Komende zaterdag speelt Nunspeet een uitwedstrijd tegen ZZVV uit Zuidwolde. Aanvang 15:00 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Hermen Dam [18e min. Max Jansen], Ruben Kappers [85e min. Reijer Roelofsen], Fabian Zoet, Jonathan van ’t Hof [46e min. Tariku de Visser], Bram van de Worp [70e min. Rik Stokvis], Emiel Goud, Dean van Ooijen [85e min. Mustafa Kalkan], Asse Visscher en Karim Mulder

Opstelling vv Heerde:
Vincent Mosterd, Nick Boterman, Timo Olde Olthof, Nick Schurink [76e min. Sylvan Vos], Raoul Wijenberg, Dennis Calkhoven, Nick Wijenberg [81e min. Max de Rooy], Corstiaan Altenburg, Daan Nijmeijer, Michel Calkhoven en Elkjar Dijkgraaf.

Scoreverloop:
54e min. 1-0 Asse Visscher [strafschop]
76e min. 2-0 Asse Visscher
85e min. 3-0 Tariku de Visser
90e min. 4-0 Max Jansen

Gele kaart:
vv Nunspeet:
Fabian Zoet en Dean van Ooijen
vv Heerde: Timo Olde Olthof

Rode kaart:
vv Nunspeet:

vv Heerde: