Zaterdag 14 oktober 2023
2e klasse H
Oost

“Nunspeet verliest opnieuw uitwedstrijd.”

Afgelopen zaterdag heeft Nunspeet opnieuw een uitwedstrijd verloren, dit keer trok de blauw gele formatie van trainer Werner Pluim met een 3-2 nederlaag aan het kortste eind tegen ZZVV uit Zuidwolde. Inmiddels lijkt er sprake van een “uit-complex” na nederlagen voor de Districtsbeker bij resp. SVI (4-2) en SV Nieuwleusen (4-0) en voor de competitie bij Unicum (4-2). Thuis is onze hoofdmacht echter nog ongeslagen.

Zaterdag leek er in de eerste 10 minuten niets aan de hand, diverse goede kansen werden er gecreëerd door o.a. Emiel Goud en Dean van Ooijen. Echter was het ZZVV dat uit een snelle counter over rechts gevaarlijk wist uit te breken en middels een voorzet over de gehele breedte de Nunspeet verdediging op het verkeerde been wist te zetten. Twee minuten later een identieke situatie, snelle counter over rechts, met een voorzet naar de andere zijde keurig opnieuw afgerond door linker middenvelder Paul Bos van ZZVV.

Binnen een kwartier was het dezelfde Paul Bos die zich zelf beloonde met een hattrick binnnen 15 minuten en Nunspeet op een ogenschijnlijke kansloze 3-0 achterstand wist te zetten. Toch was het Dean van Ooijen die op slag van rust Nunspeet in de wedstrijd leek te schieten, door op schitterende wijze de 3-1 op het scorebord te zetten. Dit bleek ook de ruststand.

In de tweede helft een aanvallend Nunspeet dat voortdurend de aanval zocht om zo snel als mogelijk de aansluitingstreffer te scoren. Kansen hierop waren er zeker, vooral het talent Tariku de Visser was telkens dichtbij de 3-2, met een schitterend schot op de paal.

In de 65e kreeg Nunspeet dan een uitgelezen kans op de 3-2, echter werd de toegekende strafschop door de ingevallen Marnix Tissingh gemist, waardoor het verschil op 2 doelpunten bleef staan.
Het duurde tot de 85e minuut voordat Nunspeet de spanning terug wist te brengen, het was Jonathan van’t Hof die de keeper van ZZVV wist te passeren en hierdoor zorgde voor een spannend slot akkoord. Helaas wist Nunspeet mede doordat paal en lat in de weg stonden de verdiende gelijkmaker niet te scoren en stapte men met opnieuw een nederlaag in de bus richting Nunspeet.

Zaterdag 21 oktober is er een vrije competitieronde. A.s. donderdag 19 oktober oefent Nunspeet op Sportpark De Wiltsangh tegen Veensche boys. Aanvang 20:00 uur.

Zaterdag 28 oktober wacht de derby tegen Hatto-Heim op sportpark De Wiltsangh.

Scoreverloop:
19e min. 1-0 Paul Bos