Zaterdag 28 oktober 2023
2e klasse H
Oost

“Nunspeet behaald zwaar bevochten punt, maar is hard-leers.”

Nadat in twee van de vorige drie wedstrijden Nunspeet in de eerste helft al op een forse achterstand was gezet en men telkens net tekort kwam in de achtervolging, zou men gewaarschuwd moeten zijn….

Zaterdag bracht sv Hatto Heim een bezoek aan sportpark de Wiltsangh, helaas blijken de spelers van Nunspeet hard-leers en stond men na 25 minuten tegen een 2-0 achterstand aan te kijken. Een tussenstand die zeker niet geflatteerd was. Ondanks een paar goede mogelijkheden voor o.a. Fabian Zoet en Emiel Goud.

Op slag van rust was het dan Asse Visscher die Nunspeet terug bracht in de wedstrijd. Visscher kreeg de bal door een tegenstander in de voeten gespeeld en wist uiteindelijk de bal over de lijn te krijgen, 1-2. Dit betekende tevens ook de ruststand.

Net als in de vorige wedstrijden kreeg men in de tweede helft een totaal ander Nunspeet te zien. Het team ging de strijd aan en wist diverse kansen te creëren. Zo waren opnieuw Emiel Goud met een krachtige kopbal, Asse Visscher met een prachtige omhaal dicht bij de gelijkmaker. Uiteindelijk was het invaller Dean van Ooijen die de verdiende gelijkmaker binnen kon werken. Met nog 25 minuten op de klok leek een overwinning zeker mogelijk.

In de 80e minuut was het dezelfde Ooijen die de 3-2 leek binnen te koppen, maar de ingevallen keeper van sv Hatto Heim tikte deze bal uit het doel. Tot overmaat van ramp leek sv Hatto Heim er met een snelle counter met de 3 punten van door te gaan. Vier minuten voor tijd wist men een terecht toegekende vrije trap op schitterende wijze binnen te schieten 2-3.
Maar in de 90e minuut was het invaller Reyer Roelofsen die, na een corner, een afvallende bal met een geplaatst schot wist binnen te schieten. Eindstand 3-3.

Zaterdag 4 november wacht de derby tegen sv Epe op sportpark De Wachtelenberg te Epe. Aanvang 14:30 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Hermen Dam [Tariku de Visser], Fabian Zoet [Reijer Roelofsen], Jonathan van ’t Hof, Bram van de Worp, Emiel Goud, Asse Visscher [Mustafa Kalkan], Marnix Tissingh [Dean van Ooijen] en Karim Mulder

Opstelling sv Hatto Heim:
Jorick Mensink [Robin van Dijk], Noah Brommer, Damian Halfwerk, Bram Huisman [Lasse van den Berg], Aron Winkelhorst, Rowan Mensink, Twan van Rijssen, Robin van der Ziel, Bram Neuteboom, Ward Willemsen [Elnathan van Dijk] en Jesse Winkelaar

Scoreverloop:
22e min. 0-1 Robin van der Ziel