“Waar Nunspeet 4 het landschap raakt”

Dit is het eerste verslag van Nunspeet 4 van seizoen 23/24. De auteur van dit artikel hoopt dit met enig regelmaat weer te gaan doen.

Wat voorafging;
2 bekerwedstrijden in 2 woorden; ongeslagen uitgeschakeld!!!
Iedereen tevreden en klaar voor de competitie

Start competitie:
We spelen dit seizoen in de reserve 3e klasse, nadat we vorig jaar kampioen zijn geworden in de 4e klasse zijn we een klasse hoger gaan ballen. Dit was geen unanieme beslissing, maar het oudHollandse “meeste stemmen geldig” werd toegepast.

De eerste 2 wedstrijden tegen respectievelijk Berkum 5 (thuis) en Zwolsche Boys 2 (uit) waren identiek aan elkaar; hoop hoedjes in de warming up (bij de tegenstander), gemiddeld 10 tot 15 jaar jonger, een onstuimig begin, een effectief Nunspeet, spanning aan t einde en uiteindelijk 2x een 3-2 overwinning.

De derde wedstrijd thuis tegen VSCO was qua verloop een heel andere wedstrijd. Nunspeet 4 was 98 minuten heer en meester, maar de Nunspeetse goali bracht VSCO in de wedstrijd. Na 60 minuten stond het 0-3 voor de Kanaries uit Oosterwolde. De Nunspeetse tra

iner deed een keeperswissel en daarna rechte Nunspeet de rug en won het volledig terecht met 5-4.
VSCO 3 vond (volledig terecht) dat ze recht hadden op een strafschop (bij 3-1), deze kregen ze niet. Iedereen die vandaag aanwezig was wist dat Nunspeet 4 sowieso zou winnen, omdat het gewoon veel en veel beter was. Dit alles ondanks of juist dankzij de keepers(wissel).

Dan de wedstrijd van vandaag:
16 man aanwezig. Pot, Sewuster, Gieljan Tissingh, Kromkamp en Holstege begonnen naast Coach Drost en RVC lid Henny Sewuster op de bank.

WHC 3 deed hetzelfde wat Berkum en Zwolsche Boys eerder deden. Het darde team van de Wezepse Hattembroek Combinatie liep in het Nunspeete mes, nog wel vocaal ondersteund vanaf de kant, maar dat mocht niet baten. Nunspeet liet de tegenstander even uit razen, om vervolgens genadeloos toe te slaan. Respectievelijk Gerben T, Peter H en Jos H. scoorden voor rust, zodat we met 0-3 de kleedkamer gingen opzoeken. Een terechte ruststand.

In de 2e helft was Nunspeet niet meer zo sterk als in de 1e helft, kwam WHC iets beter in de wedstrijd en kon het nog 1x scoren. Echt spannend werd het niet meer.

Volgende week komt OWIOS 3 naar sportpark de Wiltsangh. De statistieken spreken in het voordeel van Owios!!

Wistje datjes:

• Maikel V. zonder gehoorapparaat speelt, hij niemand hoort.
  • zijn ouders nog steeds op de bus staan te wachten
  • Suwi Shot weer raakt schiet
  • de reserve 3e klasse een broeder gevecht is geworden
  • De fam.huijgen vecht om de (doel)puntjes (in de app) titel
  • Bij de family Tissingh er ook altijd strijd is wie de beste is van de 5….
  • Henk Tissingh inmiddels ook bij de vaste volgers van Nunspeet 4 hoort.
  • Henri niet al zijn loopjes op strava zet
  • Dit blote voeten loopje op hoge hardslag ging.
  • Staal na 10 jaar eindelijk bekende aan schijn verdedigen te doen
  • Beelen eindelijk in vorm begint te raken.
  • Hij tegenwoordig de lichten uit doet in de kantine.
  • Henk Huizenhoog na het stoppen van Wilmer, Leo en Anton de titel weekendjeweg man van het jaar met verve gaat winnen
  • Ik u hoor vragen; is Anton gestopt? op die vraag weet niemand antwoord.
  • Nsp 4 tegen Wezep voor het eerst dit seizoen zonder gastspelers aantrad.
  • Nsp 4 is tegenwoordig een spook 11tal is, meer toppers op papier dan op het veld
  • De vraag is of de huidige stand van de ranglijst ondanks of dankzij dit spookelftal is.
  • Paul H weer mocht meedoen dan 2 weken schorsing na zijn onsportieve gedrag tegen VSCO.
  • Benno van coach Herri het weer mocht proberen, gelukkig is hij niet getest vandaag.
  • Bever de aanvoerdersband om heeft bij afwezigheid van Henk jr, zij beide de enige zijn die beter gaan voetballen met zo’n band om
  • Remco v S nog altijd scoor vrees heeft.
  • Hij dribbelen met ogen dicht en kin op de bal tot kunst heeft gemaakt en nog altijd niet verleerd is.
  • het hoogte punt van deze wedstrijd na 80 minute kwam van onze nr 6 (Fiek), Hij verzocht onze coach om meer diepte, Herri greep direct in en bracht Richard R.
  • We blij zijn dat richard weer mee deed en daarmee de sprintjes naar de cornervlag er ook weer waren
  • 12 uit 4 best een goede start is, maar ook niet meer dan dat.
  • De handhaving shirts besteld zijn