Zaterdag 4 november 2023
2e klasse H
Oost

“Nunspeet boekt belangrijke overwinning op sv Epe.”

Zaterdag ging Nunspeet op bezoek bij buurtvereniging sv Epe. Epe is net als Nunspeet vorig seizoen gedegradeerd uit de eerste klasse en streeft ook naar directe promotie. Op een kletsnat sportpark wist Nunspeet deze belangrijke wedstrijd na 90 minuten winnend af te sluiten.

Nunspeet startte sterk, wellicht lering getrokken uit de wedstrijden waarin men telkens in de achtervolging moest, werden duels fel aangegaan en meestal winnend afgesloten. Het duurde dan ook niet lang voordat het eerste doelpunt voor het team van trainer Werner Pluim op het scorebord gezet kon worden. Aanvaller Dean van Ooijen speelde op de achterlijn verschillende verdedigers en de keeper van sv Epe uit en scoorde beheerst de 0-1.

Na een half uur was het Hermen Dam die met een verwoestende uithaal van ver buiten het strafschop gebied Nunspeet naar een ruime 2-0 voorsprong wist te schieten.

Wist de thuisploeg hier niets tegen in te brengen? Zeker wel, verschillende keren wisten de Epe aanvallers zich in kansrijke positie te zetten maar de kansen werden gemist door naast het doel van Jardi Niebeek te schieten of door de goede reddingen van de keeper onschadelijk gemaakt. Op slag van rust was het Marnix Tissingh, die de beslissende 3-0 op zijn schoen had liggen, echter werd deze kans gemist. De routinier van Nunspeet begint na maanden van blessureleed weer steeds beter zijn draai te vinden in het elftal van Werner Pluim.

De tweede helft startte de thuisploeg vol enthousiasme, wat al snel leidde tot de aansluiting, een corner werd niet goed weggewerkt en in tweede instantie alsnog binnen gekopt (1-2).

Hierna volgden een aantal hachelijke momenten voor het doel van keeper Jardi Niebeek, maar in de 63e minuut leek het erop dat routinier Marnix Tissingh de overwinning veilig stelde, met een geplaatst afstandsschot in de kruising, zag Marnix voldoende ruimte om de iets te ver uit zijn doel staande sv Epe keeper te passeren (1-3).

Toch was het sv Epe dat in de 87e minuut de spanning terug wist te brengen, ook hier een schitterend afstandsschot van ver buiten het strafschopgebied wat Jardi Niebeek kansloos liet (2-3).

De thuisploeg drong met man en macht aan, maar het was Bram van de Worp die wist te scoren uit een snelle uitbraak en de beslissende 2-4 wist binnen te koppen.

Zaterdag ontvangt Nunspeet het ambitieuze, oud betaald voetbal vereniging AGOVV uit Apeldoorn op sportpark De Wiltsangh, aanvang 14:45 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Hermen Dam [Max Jansen], Fabian Zoet, Jonathan van ’t Hof [Tariku de Visser], Bram van de Worp, Emiel Goud, Dean van Ooijen, Asse Visscher [Mustafa Kalkan], en Karim Mulder [Marnix Tissingh/Reijer Roelofsen]

Opstelling sv Epe:
Bas van Schoonhoven, Tijn Nijhof, René Suurland [Dewy Gerritsen], Gerrit Calkhoven, Koen Logen, Stefan Lokhorst [Luke Berkhoff], Justin van Gelder, Nick Krijgsman, Max Tuinman [Sven van Egteren], Maurits de Jong en Lars Krijgsman

Scoreverloop:
16e min. 0-1 Dean van Ooijen