Zaterdag 11 november 2023
2e klasse H
Oost

“Nunspeet verslaat ook AGOVV.”

Op een sfeervol sportpark De Wiltsangh wist Nunspeet opnieuw een driepunter bij te schrijven aan haar punten totaal. Gesteund door een grote groep fanatieke jonge supporters met trommels en vlaggen werd AGOVV met een 2-1 nederlaag terug naar Apeldoorn gestuurd.

De thuisploeg begon opnieuw sterk aan de wedstrijd en binnen 5 minuten was het Jonathan van t Hof die de 1-0 al wist te scoren, volgens de assistent scheidsrechter echter vanuit buitenspel positie. Dus een 0-0 tussenstand.

In de 10e minuut de eerste kans voor de gasten uit Apeldoorn, een snelle aanval over de linkerkant, afgerond met een hard schot in de hoek kon uitstekend gekeerd worden door keeper Jardi Niebeek.
In de 18e minuut werd er binnen het strafschopgebied een overtreding gemaakt op Emiel Goud. De scheidsrechter twijfelde geen moment. Strafschop voor Nunspeet, deze buitenkans vanaf 11 meter werd door Asse Visscher gemist en het bleef 0-0.

Even later een snelle counter over links waarbij Emiel Goud met zijn snelheid alleen op de keeper af kon gaan, ook deze kans ging nog aan Nunspeet voorbij.

In de slotminuten van de eerste helft was het dan alsnog de verdiende 1-0 voor de thuisploeg. Uitblinker Jonathan van’t Hof kreeg de bal voor zijn voeten en haalde verwoestend uit 1-0.

De tweede helft had een vergelijkbaar spelbeeld, een oppermachtig Nunspeet en een op de counter loerend AGOVV. In de 54e minuut was het spits Asse Visscher die Nunspeet op een 2-0 voorsprong wist te zetten door alert en koelbloedig te reageren bij een, door Marnix Tissingh, snel genomen vrije trap.

Hierna creëerde Nunspeet nog diverse kansen door goed aanvallend voetbal, maar het was AGOVV dat vlak voor tijd geheel tegen de verhouding in en uit het niets, via Maikel van der Wijk, zomaar de 2-1 wist te scoren.

In de resterende minuten liepen de emoties bij de gasten hoog op wat resulteerde in twee rode kaarten, voor de trainer en een speler. De overwinning kwam voor Nunspeet niet meer in gevaar.
Zaterdag brengt Nunspeet een bezoek aan WVF.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Hermen Dam, Fabian Zoet, Jonathan van ’t Hof [87e min. Mustafa Kalkan], Bram van de Worp, Emiel Goud, Dean van Ooijen, Asse Visscher [82e min. Tariku de Visser] en Marnix Tisingh [70e min. Adi Draganovic]

Opstelling AGOVV:
Patrick Jansen, Jesse Perdon, Armon Veeneman [61e min. Maikel van der Wijk], Tim Poelarends, Marco Bosz, Ryo Ikegaya [85e min. Sem Visser], Steven van Es, Huseyin Guveli [80e min. Senna Exalto], Joey Bosz, Fedde Timmer [85e min. Marcos Viladomiu]en Marlo de Groot

Scoreverloop:
40e min. 1-0 Jonathan van ’t Hof
54e min. 2-0 Asse Visscher
88e min. 2-1 Maikel van der Wijk

Bijzonderheden: Asse Visscher mist in 18e min. een strafschop

Gele kaart:
vv Nunspeet:

AGOVV: Marlo de Groot, Jesse Perdon, Armon Veeneman, Joey Bosz, Maikel van der Wijk