Zaterdag 18 november 2023
2e klasse H
Oost

“Nunspeet in slotfase onderuit tegen WVF.”

Na twee overwinningen op rij was de wedstrijd van afgelopen zaterdag van groot belang om aansluiting te vinden bij de top 3 van de sterke tweede klasse H. Op een kletsnat sportpark in Westenholte was het de thuisploeg die ver in blessuretijd met een benutte strafschop de wedstrijd wist te beslissen (2-1).

Na een langdurige blessure was het aanwinst Adi Draganovic die, door het op het laatste moment afhaken van Dean van Ooijen, voor het eerst in de basis startte. Nunspeet startte afwachtend en gaf thuisploeg WVF de ruimte om in de 6e minuut voor het eerst gevaarlijk te worden. Het was aan de opnieuw uitblinkende keeper Jardi Niebeek te danken dat het elftal van trainer Werner Pluim niet binnen 10 minuten op achterstand werd gezet.

Na een kwartier voetballen was het de debuterende Adi Draganovic die met een schot van buiten het strafschop gebied Nunspeet op voorsprong leek te schieten. Zijn schot ging net langs de verkeerde kant van de paal.

Na een half uur spelen dan toch de voorsprong voor WVF uit een corner was het aanvaller Ramon Beens van WVF die de bal verkeerd op het hoofd kreeg, maar hierdoor onhoudbaar in de kruising achter keeper Niebeek wist te werken.

Nunspeet bleek van slag en de thuisploeg creëerde verschillende mogelijkheden op een 2-0 maar telkens was het keeper Niebeek die dit wist te voorkomen. Op slag van rust was het opnieuw Adi Draganovic die Nunspeet op gelijke hoogte leek te brengen, maar de WVF keeper wist ook dit schot onschadelijk te maken.

In de tweede helft een vergelijkbaar spelbeeld, met voornamelijk kansen voor de thuisploeg, maar een uitstekende keeper Niebeek die Nunspeet in de wedstrijd wist te houden. Een kwartier voor het einde kreeg Nunspeet loon na werken, een overtreding op een Nunspeet aanvaller werd door de scheidsrechter resoluut omgezet in een strafschop. Gold old Marnix Tissingh wist wel raad met dit buitenkansje waardoor de tussenstand op 1-1 werd gezet, Nunspeet ging enthousiast opzoek naar de overwinning, maar zou de deksel op de neus krijgen.

Eerst was het de uitstekend spelende Fabian Zoet die zijn tweede gele kaart en dus rood in ontvangst mocht nemen waardoor Nunspeet met een man minder verder moest.
Tot overmaat van ramp bestrafte de scheidsrechter ver in blessuretijd een duw in het strafschopgebied met een strafschop welke feilloos door de thuisploeg werd benut. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een 2-1 overwinning voor de thuisploeg en vertrok Nunspeet met lege handen huiswaarts.

A.s. zaterdag speelt Nunspeet op Sportpark De Wiltsangh tegen SVI. Aanvang 14:45 uur

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Hermen Dam, Fabian Zoet, Jonathan van ’t Hof [67e min. Tariku de Visser], Bram van de Worp, Emiel Goud [77e min. Dean van Ooijen], Adi Draganovic [85e min. Max Jansen], Asse Visscher [85e min. Mustafa Kalkan] en Marnix Tisingh [85e min. Reijer Roelofsen]

Opstelling WVF:
Melvin Hartenhof, Jesper Schuurman, Julian Reuvekamp, Ramon Beens, Ayoub Ben Ali Ahlaq, Luca Veldhoen, Bas van Wijnen, Jamiro Oortwijn, Joeri Mensink [78e min. Twan Rens], Guido Bakker en Max Goudbeek [90e min Julian Broeksema]

Scoreverloop:
30e min. 1-0 Ramon Beens
77e min. 1-1 Marnix Tissingh (strafschop)
90e min. 2-1 Ayoub Ben Ali Ahlaq [strafschop]

Gele kaart: