“Ruime nederlaag tegen Hierden.

Eindelijk mochten we na drie afgelastingen op rij weer een wedstrijd spelen! Hierden is vandaag de tegenstander op veld 2 en vol goede moed staan we aan de aftrap. Afgelopen dinsdag hebben we voorlopig afscheid genomen van Demi. Demi gaat voor stage naar Barcelona en we gaan haar gezelligheid in het team missen. Het afscheid van Demi betekent ook dat we een nieuwe keeper hebben. Fabienne verdedigt ons doel. Noor komt ons vandaag versterken vanuit de MO15-2 en Estelle is terug van weggeweest. Op training liet zij al zien dat ze het voetballen niet verleerd is en we zijn dus erg blij dat zij weer terug is.

Vandaag dus tegen Hierden. Een ploeg waar we het in het verleden vaak lastig tegen hebben gehad. De start van ons is niet goed. Al na 15 seconden spelen valt een bal achter de verdediging en Hierden staat op 0-1. Niet veel later verdubbelen zij de score op 0-2. Opnieuw ziet de verdediging er niet heel goed uit en dus besluit onze trainer om Noor in te laten vallen. Hierdoor komen we met drie centrale verdedigers te spelen. In die fase geven we wat minder ruimte weg en krijgen we ook een paar kleine kansjes, Kaydee maakt de 1-2 en Maureen speelt op het middenveld heel goed. Ze verovert meerdere keren goed de bal waardoor we richting het doel van Hierden kunnen. Aan de andere kant krijgt Hierden nog twee kansen die ook gelijk raak zijn.

In de rust bespreken we dat we feller de duels aan moeten gaan en als we een duel verliezen niet gelijk moeten opgeven en door moeten gaan. Hierden voetbalt een stukje makkelijker, maar met inzet moeten we ver kunnen komen.

Het begin van de tweede helft is goed. We krijgen als snel een penalty en dit buitenkansje is uiteraard aan Kaydee besteed. Het staat 2-4. Estelle heeft op dat moment haar debuut gemaakt in ons team en maakt het de speelsters van Hierden moeilijk. Met Maureen en Esmee die vanuit het middenveld meermaals aansluiten zijn we weer dreigend, maar tot doelpunten leidt het niet. Hierden blijft gevaarlijk en scoort nog twee keer waardoor het 2-6 wordt. Het geloof is dan wel weg bij de Nunspeetse meiden. Als een bal via het gezicht van Fabienne het doel in valt, is het helemaal gedaan. Na een sterke eerste tien minuten in de tweede helft is het Nunspeet dat het heel zwaar heeft met de beter combinerende tegenstanders. Waar het in de eerste helft aan ontbrak, blijft in de tweede helft de wil om duels te winnen wel groot en proberen we het de tegenstander zo lastig mogelijk te maken. Het derde doelpunt van Kaydee is daarin een mooie beloning. Eindstand: 3-7.

Vandaag verloren van een betere tegenstander die de kansen heel makkelijk wist af te maken. Op naar volgende week. Dan wacht in Dronten ASVD. Aftrap om 14.30.

Opstelling: Fabienne- Myrthe, Melanie, Joelle, Yara- Maureen, Liselotte (c), Maaike- Esmee en Kaydee

Wissels en ingevallen: Noor en Estelle