Zaterdag 25 november 2023
2e klasse H
Oost

“Nunspeet verslaat SVI.”

Op een regenachtig sportpark De Wiltsangh stond voor Nunspeet de belangrijke thuiswedstrijd tegen SVI op het programma. Na de ongelukkige nederlaag tegen WVF vorige week zaterdag, waren het de gasten die Nunspeet aan het begin van het seizoen nog uit het bekertoernooi kegelden. Kortom voldoende ingrediënten voor revanche.

De wedstrijd tegen WVF had zijn sporen wel nagelaten, zo ontbraken tegen SVI de geschorste Fabian Zoet na zijn rode kaart en waren Karim Mulder en Marnix Tissingh bij de aftrap niet van de partij. Hierdoor keerde Max Jansen weer terug in het basis elftal van Werner Pluim.

Nunspeet startte sterk en gaf SVI geen enkele kans in het eerste deel van de wedstrijd, het wachten was dan ook op de openingstreffer. Zo was het al in de 2e minuut bijna raak, een goed opgezette aanval over links kwam over verschillende schijven bij Adi Draganovic terecht, zijn geplaatste schot verdween centimeters naast de kruising.

Tien minuten later werd er binnen de 16 meter, een overtreding begaan op een Nunspeet aanvaller, de scheidsrechter wees resoluut naar de stip, waarna Max Jansen dit buitenkansje in tweede instantie wist te verzilveren (1-0).

Een paar minuten later was het de opnieuw sterk spelende Jonathan van’t Hof die Nunspeet met een schitterende uithaal op 2-0 leek te schieten, maar de SVI keeper wist de bal met een uiterste krachtinspanning uit de kruising te tikken.

Door het uitblijven van de 2-0 bleven de gasten geloven in een goed resultaat en het laatste kwartier was dan ook voor SVI. Verschillende keren werden met hoge voorzetten de lange voorwaartsen van SVI gezocht, maar telkens was het de opnieuw uitstekend keepende Jardi Niebeek die de nul wist te houden.

In de tweede helft pakte Nunspeet het initiatief vanaf de aftrap weer op, zo was het de snelle Emiel Goud die de bevrijdende 2-0 leek te scoren maar zijn doelpunt werd geannuleerd na een vermeende overtreding op de middenlijn.

Vijf minuten later was het opnieuw aanvaller Jonathan van’t Hof die dicht bij de 2-0 was maar opnieuw wist de SVI keeper redding te brengen en hierdoor de spanning in de wedstrijd te houden. Twintig minuten voor tijd was het dan toch raak voor de thuisploeg, een scherp genomen hoekschop werd keihard binnen gekopt door Hermen Dam.

Nunspeet kreeg hierna nog verschillende kansen op de 3-0 maar de eindstand was inmiddels bereikt en met een 2-0 overwinning behoudt Nunspeet aansluiting bij de top 5.

Komende zaterdag gaat Nunspeet op bezoek bij DOS Kampen, het zal het echter wel moeten doen zonder Emiel Goud die in blessuretijd tegen een onnodige rode kaart opliep.

Dinsdag 28 november speelt Nunspeet om 20:00 uur op Sportpark de Wiltsangh een oefenwedstrijd tegen Zwolsche boys.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Hermen Dam, Jonathan van ’t Hof, Bram van de Worp [85e min. Marnix Tissingh], Emiel Goud, Dean van Ooijen, Asse Visscher, Max Jansen en Adi Draganovic

Opstelling vv SVI:
Alex Grafhorst, Dirk-Jan van Dijk [72e min. Django Visser], Serge Nap, Nathan van Rijn, Jorn Mensonides [72e min. Saba Gwedelidze], Frank Jansen [46e min. Joey Brummel], Jurre Lenting, Joep Banse, Lucas Nunnink, Dani van der Steege en Thom Kooke

Scoreverloop:
12e min. 1-0 Max Jansen (strafschop)
66e min. 2-0 Hermen Dam

Gele kaart:
vv Nunspeet:
Adi Draganovic, Dean van Ooijen, Bram van de Worp en Jonathan van ’t Hof
vv SVI: Saba Gwedelidze

Rode kaart: