In Dronten staat de volgende wedstrijd van fase 2 op het programma. De tegenstander is geen onbekende en we weten dus dat we een lastige middag zullen krijgen. Door de vele regen was het nog even spannend of de wedstrijd wel door zou gaan, maar geen bericht is goed bericht dus we kunnen naar Dronten.

In Dronten wacht ons een veld waar stroken met modder zitten waar het hart van Wout van Aert en Mathieu van der Poel als veldrijder sneller van zal kloppen, maar van ons als voetballers toch net wat minder. Zware omstandigheden dus! In de eerste helft beginnen we met een paar kansen, maar weten deze niet te benutten. Onze trainer was wat later omdat hij foto’s aan het maken was bij IJsselmeervogels vrouwen 1. Hij kwam met goede moed aan in Dronten want zij hadden gewonnen. Helaas moesten wij hem wat minder goed nieuws vertellen want net als vorige week stonden we ruim achter bij rust doordat de doelpunten erg makkelijk werden weggegeven. We hebben heel veel moeite met hun nummer 9 en 10. Twee hele goede voetballers die veel snelheid hebben en doelgericht zijn.

In de rust spreken we af dat we er het beste van proberen te maken. Fabienne moest naar de kant en dus weer een nieuwe keeper. Maureen trekt de keepershandschoenen aan en laat zien dat ze alles kan. Dit seizoen heeft ze al achterin, voorin en op het middenveld gestaan. Ze begint de tweede helft met een aantal goede reddingen. Helaas wordt een doelpunt niet voorkomen als Maureen door meerdere spelers van de tegenstander wordt gehinderd in het vijfmetergebied. De scheidsrechter beoordeelt de situatie helaas anders en dus weer een tegendoelpunt. Naast het niet al te beste veld bleek dat ASV Dronten ook een paar goals miste om op de vijf meterlijn te zetten. We hadden genoeg spelers om elf tegen elf te spelen, maar Dronten helaas niet vertelden zij ons. Extra doelen hadden ze niet waardoor we toch de normale goals moesten gebruiken met 9 tegen 9. Enige onderhandeling van onze trainer leidde na rust tot 10 tegen 10 zodat het iets minder zwaar werd om te voetballen. De Drontense bank met reservespelers was namelijk wel heel vol en in de kou wilden wij zelf zo min mogelijk wissels hebben.

Dat we niet snel opgeven, blijkt ook nu weer. We blijven strijden en uit een vrije trap maken we een knap doelpunt. Een prima loopactie van Estelle zorgt ervoor dat Kaydee veel ruimte krijgt en haar tweede doelpunt van de middag maakt. Zo blijft de reeks van Kaydee in stand. Elke wedstrijd dit seizoen heeft zij weten te scoren. Met 18 doelpunten in 7 wedstrijden een mooie statistiek voor haar. Marinda heeft intussen vandaag haar rentree gemaakt. Ze zat lang aan de kant met een blessure, maar was na rust weer ouderwets op dreef. Een perfecte sliding op de bal zorgt er voor dat Dronten niet weet te scoren. Aan de andere kant laat Estelle nog even zien hoe goed ze kan voetballen. Ze passeert op de achterlijn meerdere tegenstanders. Helaas levert dit niet een doelpunt op wat deze actie wel verdiende. In het slot wist Dronten nog een paar keer te scoren waardoor de score erg hoop opliep na de grote achterstand bij rust. Eindstand 12-2. Na rust waren er in ieder geval een aantal lichtpuntjes. Deze week gaan we weer verder trainen en zaterdag spelen we tegen VVOG.

Steven bedankt voor het coachen tot onze eigen trainer er was!

Opstelling: Fabienne- Myrte, Melanie, Joëlle, Yara- Liselotte, Estelle, Maureen- Kaydee
Wissels en ingevallen: Marinda, Maaike en Esmee.

Foto’s: Erik de Weerd