Zaterdag 2 december 2023
2e klasse H
Oost

“Nunspeet speelt gelijk tegen DOS Kampen.”

In een aantrekkelijke wedstrijd heeft Nunspeet met 2-2 gelijk gespeeld tegen DOS Kampen. Opvallend was de opnieuw snelle 2-0 achterstand voor het team van Werner Pluim en de achtervolging welke hierdoor ingezet moest worden, die eindigde in een 2-2 eindstand.

In de 9e minuut was het eerste gevaar voor de thuisploeg, het schot van aanvaller Blok verdween over het doel van Jardi Niebeek. Enkele minuten later het eerste gevaar van Nunspeet, hier wist de DOS keeper alert op te reageren en maakte deze kans voor Nunspeet onschadelijk.

Binnen het kwartier toch de 1-0 achterstand voor Nunspeet. Een bal die lang onderweg was, werd door Vincent Huisman, vorig seizoen nog spelend voor Nunspeet, perfect afgewerkt en hiermee Jardi Niebeek kansloos achterlatend.

In de 22e minuut leek Dean van Ooijen Nunspeet op gelijke hoogte te brengen, maar tot een doelpunt kwam Dean niet. Twee minuten later mocht de thuisploeg een vrije trap nemen, en vanaf een meter of dertig werd de bal onhoudbaar achter doelman Jardi Niebeek in het doel geschoten. Opnieuw een snelle 2-0 achterstand.

Nunspeet, leek wakker geschrokken en wist snel te reageren, binnen 5 minuten was het de ingevallen Max Jansen die een perfect geplaatste vrij trap door Andrew Galea koppend afgerond zag worden, 2-1. Een gelijkmaker op slag van rust werd door de scheidsrechter afgekeurd waardoor de ruststand 2-1 was en bleef.

In de 2e helft een ander spelbeeld, Nunspeet zette hoger druk wat direct tot een aantal kleine mogelijkheden leidde. Het duurde echter tot een kwartier voor het einde voordat Nunspeet de gelijkmaker wist te scoren. Opnieuw was het de sterk spelende Max Jansen die met een goed geplaatste vrije trap Andrew Galea wist te bereiken en deze met opnieuw een rake kopbal de 2-2 liet aantekenen.

In de slotfase ging Nunspeet op jacht naar het derde en winnende doelpunt, maar deze viel helaas niet waardoor er een 2-2 eindstand was.

Zaterdag ontvangt Nunspeet in de laatste (thuis)wedstrijd van 2023, Fc Horst op sportpark De Wiltsangh. Aanvang 14:45 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Hermen Dam, Adi Draganovic, Marnix Tissingh [Max Jansen], Rik Stokvis [Asse Visscher], Bram van de Worp, Karim Mulder [Mustafa Kalkan], Dean van Ooijen en Jonathan van ’t Hof

Opstelling vv DOS Kampen:
Job ter Burg, Steijn van Ark, Nick Hendriks, Ayoub Lakhloufi, Matthijs de Blok [Martijn Barneveld], Rick Diender, Robin Mulder, Vincent Huisman, Fariz Mesud, Twan Knul [Timo Muller] en Klaas Jan Mulder

Scoreverloop:
15e min. 1-0 Vincent Huisman