Zaterdag 9 december 2023
2e klasse H
Oost

“Nunspeet verliest van Fc Horst.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet, op een kletsnat sportpark De Wiltsangh de laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft thuis tegen Fc Horst. Bij winst zou Nunspeet Fc Horst op de ranglijst passeren en aansluiting houden bij de top 3 van de tweede klasse.

Helaas liep de wedstrijd anders dan gepland, binnen 5 minuten moest Andrew Galae geblesseerd naar de kleedkamer en mocht good old Reijer Roelofsen zijn opwachting maken binnen de lijnen.

Of het aan de nieuwe samenstelling van de verdediging lag of het manco van deze eerste competitiehelft maar binnen 30 minuten stonden de spelers van Nunspeet opnieuw tegen een 2-0 achterstand aan te kijken….

Nunspeet startte sterk, zo was het Rik Stokvis die na een goede voorzet van Karim Mulder de bal net niet voldoende richting wist te geven voor een 1-0 voorsprong.

Na een kwartier het eerste gevaar voor de gasten na een voorzet vanaf rechts werd de doorschietende bal geheel gemist door keeper Jardi Niebeek. Gelukkig misten de Fc Horst voorwaartsen deze bal ook.
Vijf minuten later opnieuw een kans voor Nunspeet, rechtsbuiten Jonathan van t Hof gaf een strakke voorzet die net niet binnen gewerkt kon worden door Dean van Ooijen.

Na bijna een half uur spelen was het raak voor Fc Horst een counter opgezet over de rechterzijde werd feilloos afgewerkt door Nick Kuypers. Drie minuten later een bijna identieke situatie, een snelle counter over rechts werd opnieuw feilloos afgewerkt, ditmaal door Matijs Valstar (0-2). De overtreding welke hieraan vooraf ging werd weggewuifd door de scheidsrechter.

Nog voor de rust leek Nunspeet wat terug te kunnen doen, maar de alleen op de Horst keeper afgaande Karim Mulder wist deze kans niet te verzilveren.

Na de rust opnieuw een heel ander Nunspeet, waarbij men vanaf de aftrap fanatiek opzoek ging naar de aansluitingstreffer, deze leek ook snel te vallen maar het schot van Max Jansen belandde buiten bereik van de keeper op de lat.

Nunspeet zette alles op de aanval waardoor zowel voor Nunspeet als FC Horst veel mogelijkheden ontstonden. Een spectaculaire restant van de tweede helft ontstond hierdoor. Zo raakte Fc Horst even later de lat en was het Rik Stokvis die voor een leeg doel de kans op 1-2 onbenut liet. Twintig minuten voor tijd dan toch de 1-2, het was opnieuw aanvaller Jonathan van t Hof die zijn man passeerde en een scherpe voorzet wist te geven. Dit keer was het een Fc Horst verdediger die de bal in zijn eigen doel werkte waardoor de spanning geheel terug kwam in de wedstrijd.

Wat volgde was een zinderend slotkwartier met diverse kansen voor Nunspeet op de 2-2. Nunspeet werd ook nog eens een strafschop onthouden toen Jonathan van t Hof binnen de lijnen neergelegd werd, echter oordeelde de scheidsrechter anders. Nunspeet creëerde in de slotfase nog 4 goede mogelijkheden op een verdiend gelijkspel, maar gescoord werd er niet meer. Eindstand 1-2.

Zaterdag 20 januari 2024 hervat Nunspeet de competitie met een thuiswedstrijd tegen koploper vv Hierden.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea [6e min. Reijer Roelofsen], Hermen Dam, Adi Draganovic, Max Jansen, Rik Stokvis [65e min. Tariku de Visser], Bram van de Worp [82e min. Ruben Kappers], Karim Mulder [46e min. Fabian Zoet], Dean van Ooijen [46e min. Asse Visscher] en Jonathan van ’t Hof

Opstelling Fc Horst:
Tim Crama, Christian Schoonhoven [77e min. Bas van den Berg], Mark van den Bosch, Matijs Valstar, Jeroen Buitenhuis [60e min. Ronald Lok], Nick Zandstra, Tim Schep, Roy Kruse, Nick Kuypers, Kevin Schut en Jeffrey den Besten [68e min. Melle van Scherpenzeel]

Scoreverloop:
27e min. 0-1 Nick Kuypers
33e min. 0-2 Matijs Valstar
70e min. 1-2 Ronald Lok e.d.

Gele kaart:
vv Nunspeet: