‘Verdediging MO20 staat als een huis’

Vandaag een thuiswedstrijd tegen SDC Putten. Een tegenstander die lastig in te schatten is. Ze zijn de enige die van koploper Hierden wisten te winnen, maar verloren van Lelystad. Kortom er liggen zeker kansen. Silia keept vandaag en Naomi sluit ook weer aan. Omdat we in de vorige wedstrijden de doelpunten wel erg makkelijk weg hebben gegeven starten we met vijf verdedigers.

We beginnen ditmaal goed aan de wedstrijd. We strijden voor elke meter en SDC Putten weet zich daar geen raad mee. Langdurig balbezit zit er niet in en de verdedigers van ons staan goed te spelen. Myrthe heerst aan de rechterkant en is onze eigen Dumfries. Van achterlijn tot ver op de helft van de tegenstander is elke bal voor haar en ze weet ook meermaals met goede passes een medespeler te vinden. Achterin is Marinda voor het eerst weer basisspeler. Ze is het nog niet verleerd en met een aantal goede tackles voorkomt ze dat Putten gevaarlijk kan worden.

Na een kwartier spelen is het Liselotte die de bal op het middenveld veroverd. Ze speelt Esmee aan en zij geeft de bal met veel gevoel diep op Kaydee. Kaydee is op haar beurt de verdedigers van SDC Putten te snel af en gaat alleen op de keeper af. In Putten weten ze nu ook dat dit vaak een garantie op doelpunten is. De 1-0 voorsprong is een terechte beloning van onze sterke start. Na de 1-0 blijven we goed spelen. Als opnieuw Kaydee weggestuurd wordt door een medespeler denken we aan een verdubbeling van de score, maar ditmaal is het helaas geen prijs. Voor rust noteren we nog één goede kans. Maureen passeert meerdere tegenstanders en loopt de zestien meter in. Ze vindt Naomi, maar helaas verdwijnt het schot niet achter de keeper.

Vervelend moment in de eerste helft is het uitvallen van een van de speelsters van Putten. Na een ongelukkige botsing met een van onze verdedigers moet zij met een op het oog zware knieblessure het veld verlaten. We hopen dat het meevalt en wensen haar beterschap. Tegenover onze kansen zet SDCP één kansje voor de rust. Uit een corner kan een van de speelsters vrij inkopen, maar kopt uiteindelijk ruim over het doel van Silia.

Na rust blijven we goed geconcentreerd spelen. We strijden voor elke bal. Putten heeft in de rust een toespraak gehad want zij komen beter uit de kleedkamer. Grote kansen levert het niet op want het verdedigende blok staat als een huis. Liselotte is intussen ook achterin komen te spelen. Estelle is ingevallen op het middenveld. Enigszins verrassend gaat de bal op de stip. Niemand weet wat er precies gebeurde, maar de scheidsrechter geeft de gasten een strafschop. Gelukkig staat het vizier bij de neemster niet op scherp en schiet zij naast het doel van Silia. Waar Silia de eerste helft niet veel te doen krijgt, moet zij de tweede helft wel een aantal keren handelend optreden op afstandsschoten. Gelukkig is Silia niet van plan ook maar een bal door te laten en zo wordt het dus 1-0. In de derde wedstrijd van fase 2 is het dus eindelijk weer eens tijd voor een feestje. Kaydee maakt alweer haar 19e doelpunt van het seizoen en we houden voor het eerst de 0. Klasse gestreden meiden en de beloning in de vorm van 3 punten is meer dan terecht.

Silia en Naomi bedankt voor jullie inzet en speciale dank aan scheidsrechter Gerwin Schoonhoven. Doordat hij zijn tweede wedstrijd deze morgen floot wij ook een scheidsrechter hadden voor onze wedstrijd. Bas bedankt voor het vlaggen.

Volgende week staat alweer de laatste wedstrijd in fase 2 op het programma. Zeewolde is de tegenstander. We trappen af om 13.30 op het hoofdveld. Alle support is welkom!

Opstelling: Silia- Myrthe, Melanie, Marinda, Joëlle, Yara- Esmee, Liselotte, Maaike- Kaydee en Maureen.

Wissels en ingevallen: Fabienne, Naomi en Estelle