“MO20 nipt ten onder in spektakelstuk.”

Vandaag de laatste wedstrijd in fase 2. Zeewolde was de tegenstander en we mochten op het hoofdveld spelen. Het publiek dat aanwezig was, zal hier geen spijt van hebben gehad. Het werd een waar Spektakelstuk waarin te veel gemiste kansen de meiden uiteindelijk opbrak.

Vandaag mocht Noa debuteren in ons doel, Emma in de aanval (beiden MO15) en verder traden wij opnieuw aan met vijf verdedigers. In het eerste deel van de wedstrijd is het een gelijk opgaande strijd. Zeewolde wordt vooral gevaarlijk via hun linkerkant. De linksbuiten, die volgens hun trainer normaliter als centrale verdediger speelt, is snel en heeft een goede passeeractie in huis. Precies van die kant is het Zeewolde dat tweemaal toeslaat. Beide goals komt de linksbuiten perfect tot de achterlijn en heeft geen moeite een medespeler te vinden in ons strafschopgebied. 0-2 dus. Daar tegenover zetten wij een goede kans van Kaydee, die één op één op de keeper stuit en ook Myrthe met een geplaatst schot net over het doel is dichtbij een doelpunt. Uiteindelijk is een sublieme bal dwars door de verdediging de aanleiding tot de aansluitingstreffer. Emma krijgt de bal op maat en is alert. Ze loopt voorbij haar tegenstander en schiet beheerst binnen. Als Myrthe vervolgens met een goede actie twee verdedigers op het verkeerde spoor zet en ijskoud afwerkt is het weer gelijk.

Kaydee kan dan natuurlijk niet achterblijven. Zij heeft tot nu toe elke wedstrijd gescoord en ze houdt deze serie graag in stand. De wedstrijd is volledig gekanteld in ons voordeel en we staan met 3-2 voor. Voor rust zorgt Zeewolde nog voor de gelijkmaker.

Na rust voetballen we ook prima door. Het spel golft op en neer en beide teams krijgen de nodige kansen. Emma blijkt een fantastische aanwinst voor ons team te zijn. Ze combineert goed en Kaydee en Emma blijken een goed koppel te zijn. Ze voelen elkaar goed aan en vinden elkaar makkelijk.
Helaas komen we toch weer op achterstand als een vrije trap verlengd wordt en achter onze verdediger valt. De prima keepende Noa kan hier ook niets aan doen. Als ook de 3-5 valt, lijkt de wedstrijd beslist.

Toch blijken we opnieuw over veerkracht te beschikken. Een prachtig afstandsschot van Myrthe valt binnen en we krijgen weer hoop op een resultaat. Helaas weten Kaydee en Emma allebei hun kans in de slotfase niet te promoveren tot een doelpunt. We verliezen dus nipt, maar hebben een prima wedstrijd gespeeld en gaan ondanks het verlies met een goed gevoel de winterstop in.

Noa en Emma bedankt voor jullie inzet. Jullie hebben beiden een geweldige wedstrijd gespeeld en kregen na afloop een terecht applaus van onze meiden. Bas bedankt voor het vlaggen!

Opstelling: Noa- Maureen, Liselotte, Marinda, Joëlle, Yara- Maaike, Estelle, Esmee- Kaydee en Emma

Wissels en allen ingevallen: Fabienne, Myrthe en Melanie.