vv Nunspeet huldigt 21 jubilarissen tijdens Nieuwjaarsreceptie van 4 januari 2024.

De Voetbalvereniging Nunspeet kent veel trouwe leden, zoals weer bleek tijdens de nieuwjaarsreceptie, die door leden, businessleden, sponsoren, Wethouder Mark vd Bunte, raadsleden van het CDA, Gemeentebelang, Christen Unie en veel familieleden van de jubilarissen, druk werd bezocht.

Er werden maar liefst 21 jubilarissen gehuldigd voor hun 75e, 60,50, 40 en 25 jarig lidmaatschap.

Voorzitter Rob Buis ging in zijn nieuwjaarstoespraak in op de ontwikkelingen binnen de club. Hij bedankte als eerst de vrijwilligers, die veel werk verzetten voor de club en zonder hen de club niet kon bestaan.Er zijn grote stappen gezet in de financiële huishouding, de vereniging is een gezonde vereniging met positieve cijfers. Er zijn veel acties gehouden en een aardig spaarpotje gerealiseerd voor o.a. door de leden en teams. Ook de businessleden en sponsoren werden bedankt voor hun steun en er zijn zelfs dit seizoen weer meer sponsoren bij de club toegevoegd.

Momenteel zijn er zelfs 1050 leden vandaar de oproep voor nieuwe teamleiders en trainers, vooral bij de jeugd. Het meidenvoetbal geeft vooral een grote stijging in leden te zien. Ook bij de overige onderdelen zoals bij commissies zijn nieuwe vrijwilligers van harte welkom.

De 1e selectie is afgelopen seizoen gedegradeerd naar de 2e klasse en de nieuwe trainer Werner Pluim en zijn staf zullen er alles aan doen om te proberen weer zsm terug te keren naar de 1e klasse.

In september 2024 bestaat de vv Nunspeet 100 jaar en hiervoor zijn diverse commissies al druk bezig met de voorbereidingen om dit jubileum te kunnen vieren.

De 1e fase Revitalisering van het sportpark in de vorm van de bouw van de kleedkamers, is nu zover dat de kleedkamers financieel rond zijn met de gemeente, maar de vv Nunspeet gaat voor totale nieuwbouw. In de komende ALV zullen de leden weer bijgepraat over de huidige stand van zaken en de financiën van nieuwbouw, want sinds de Corona zijn die kosten ook behoorlijk gestegen en wat voor extra kosten dit meebrengt voor de vv Nunspeet.

Daarna vond de huldiging plaats van de 15 jubilarissen door Betty Wieteler-Bruijnes, Lief en Leed commissie en voorzitter Rob Buis.

Bijzonder was de huldiging van Jannes Dekker, 75 jaar lid bij vv Nunspeet afgelopen juli 2023. Een mijlpaal, wat nog nooit eerder in de geschiedenis van de vv Nunspeet is voorgekomen. Heel bijzonder.

Jannes is op 1 juli 1948 lid geworden, heeft in het eerste elftal gespeeld en heeft tot zijn 70e jaar gevoetbald bij o.a. Nunspeet 8. Het inschrijfbewijs van de vv Nunspeet heeft hij nog steeds in zijn bezit. Hij heeft als kado met zijn zoon in oktober jl. al een wedstrijd van PEC Zwolle-Feijenoord bezocht. Ook nu kreeg hij een prachtig aandenken.

De overige jubilarissen kregen:

Handgeschilderde vv Nunspeet klompjes: 60 jaar: Arjen Witteveen.

Oorkonde en speld 50 jaar: Aalt Hofman, Gerrit Juffer, Gerrit Fidder

vv Nunspeet horloge 40 jaar: Arno Boersema, Gerrit Bouw jr, Cor de Groot, Richard Stokvis, Huib de Vos (44jr)

vv Nunspeet speld 25 jaar: Paul van Dongen, Lars ten Dolle, Gerjan Mulder, Jaap Pol, Harald Bronkhorst, Niels Reezigt, Albert Jan van Olst, Michael Wessels, Dylan Liewerink, Joop Bouw (29jr) Bertrik Smit (35 jr)

Alle jubilarissen kregen nog bloemen overhandigd. Helaas waren 6 leden niet aanwezig door o.a. vakantie, ziekte en andere redenen.

Betty Wieteler-Bruijnes
Lief en Leed vv Nunspeet